هوش بدنی –جنبشی دانشجویان دختر و پسر ایرانی مقطع کارشناسی زبان انگلیسی و رابطه آن با دانش دستور زبان
Subject Areas :
Nasrin Garavand
1
(Department of English Language, Ilam Branch, Islamic Azad University, Ilam, Iran)
Akbar Azizifar
2
(Department of English Language, Ilam Branch, Islamic Azad University, Ilam, Iran)
Habib Gowhary
3
(Department of English Language, Ilam Branch, Islamic Azad University, Ilam, Iran)
Shahram Welidi
4
(Department of English Language, Ilam Branch, Islamic Azad University, Ilam, Iran)
Keywords: زبان انگلیسی, دانش دستوری, هوش بدنی-جنبشی, دانشجویان دختر و پسر مقطع کارشناسی,
Abstract :
این پژوهش به بررسی رابطه بین هوش بدنی-جنبشی دانشجویان دختر و پسر ایرانی در مقطع کارشناسی زبان انگلیسی و دانش دستوری زبان آنها پرداخت. جهت انجام این پژوهش، تعداد 139دانشجو شامل 46 دختر و93 پسر دانشجوی زبان انگیسی بین سنین 22تا 32 به طور تصادفی به عنوان نمونه آماری این پژوهش انتخاب شدند. از پرسشنامه هوش چندگانه (MIQ) و آزمون تافل دستور زبان جهت ارزیابی هوش بدنی- جنبشی دانشجویان و تعیین سطح دانش دستوری زبان استفاده شد. این رابطه با استفاده از آمار توصیفی و تحلیل همبستگی به دست آمد. سپس، با استفاده از آزمون t نمونه مستقل تفاوت بین دختران و پسران مورد ارزیابی قرار گرفت.یافته ها نشان داد که رابطه بین هوش بدنی- جنبشی و دانش دستور زبان دانشجویان از نظر آماری معنادار است. این یافته ها همچنین نشان داد که که دختران و پسران دانشجو از نظر هوش بدنی- جنبشی و دانش دستور زبان انگلیسی با همدیگر تفاوت معناداری نداشتند. یافته ها پیشنهاد می کند که دبیران حرفه ای زبان انگلیسی از کتاب های درسی و تکالیف کلاسی یکسانی برای همه دانشجویان زبان انگلیسی در فرایند یادگیری و آموزش جهت یادگیری دستور زبان استفاده کنند.
Abdallah, M.M.S. (2008). Multiple ways to be smart: Gardner's theory of multiple intelligences and its educational implications in English and oral communication. Retrieved from http://www.mabdallah.braveshot.com
Aborn, M. (2006). Intelligence is used for belief. Journal of Education, 127(1), 83-85.
Ahmadian, M., & Hosseini, S. (2012). A study of the relationship between Iranian EFL learners’ multiple intelligences and their performance in writing. Mediterranean Journal of Social Sciences, 3 (1), 111-126.
Armstrong, T. (2018). Multiple intelligences in the classroom. (4th ed). California: Alexandria, 121-34.
Armstrong, T. (2008). Multiple intelligences in the classroom (3rd ed.). Alexandria, VA, USA: 69.
Armstrong, T. (2000). Multiple intelligences in the classroom (2nd ed.). Alexandria,
VA: Association for Supervision and Curriculum Development, 23-27.
Erlina, D., Marzulina, L. & Astrid, A. (2019). Linguistic intelligence of undergraduate EFL learners in higher education: A case study. Universal Journal of Educational Research 7(10),2143-2155.
Gardner, H. (2011). Frames of mind: The theory of multiple intelligences, (3rd ed.). New York: Basi Books, A Member of Pireus Books Group, 82-83.
Gardner, H. (2006). Multiple intelligences New Horizons. New York: Basic Books,61.
Gardner, H. (1999). Intelligence Reframed: Multiple Intelligences for the 21st century. New York: Basic Books, 241.
Gardner, H. (1983). Frames of Mind. New York: Basic Books, 358.
Ghonchepour., M. Moghaddam, M. (2018). The role of intelligence in learning English as a foreign language. Journal of research in English language pedagogy, 6(1) 25-38.
Hoerr, T.T., Boggeman, S. & Wallach, C. (2015). Celebrating all learner activities and strategies for creating multiple intelligences classroom: foreword by Howard Gardner, San Francisco, CA: Jossy- Bass, 224.
Kennedy, T. (2015). Activities for the Language Classroom. Retrieved from http://www.teresakennedy.com/activities.htm
Martins, D. (2018). History of IQ test. Retrieved October 24, 2019, from F:/ History of IQ Test. Html
McLaughlin, (1987). Theories of second language learning. Britain. London, 67.
Moron, S. Kornhaber, M., & Gardner, H. (2006). Orchestrating multiple intelligence. Educational leadership, 64 (1), 22-27.
Noack, K. (2014). Multiple Intelligences Views 360 Facilitator's Guide Journal, 27, 29, pp. 30-33.
Razmjoo, S. A. (2008). On the relationship between multiple intelligences and language proficiency. Journal of the reading matrix, 8 (2), 155-174.
Richards, J. C & Rodgers., T.S. (2001). Approaches and methods in language teaching (4th ed.). Cambridge: Cambridge University Press, p.123).
Sadeghi, M. R. (2013). EFL male & female learning styles and multiple intelligences; A case of Iranian EFL university students. The International Journal of English language Teaching (IJRELT) 1 (2), 14, 19-28.
Saricaoglu ., A. Arikan. A. (2009), A study of the relationship between multiple intelligences and foreign language success and some selected variables. Journal of theory and practice in education, 5 (2), 110-122.
Shahrokhi, M., Ketabi, M. & Amiri Dehnoo, M. (2013). The relationship between multiple intelligences and performance on grammar tests: Focusing on linguistic intelligence. Journal of Basic and Applied Scientific Research, 3(9), 189-194.
Shearer, C. B. (1996). The MIDAS handbook of multiple intelligences in the classroom. Kent, Ohio: I Research and Consulting, Inc, 33-34.
Sogutlu. E. (2018). The relationship between multiple intelligences and success in foreign language learning: Case study of Albanian Learners of Turkish as a foreign language. Journal of European academic research, 5(9), 6729-6746.
Sadeghi, M. R. (2013). EFL male & female learning styles and multiple intelligences; A case of Iranian EFL university students. The International Journal of English language Teaching (IJRELT) 1 (2), 14, 19-28.
Xhomara., N. & Shkembi. F. (2020). The influence of multiple intelligences on learning styles in teaching and learning. Journal of applied technical and educational sciences, 10(1), 19-48.
Viriya, C & Sapsirin., S (2014). Gender Differences in Language Learning Style and Language Learning Strategies. Indonesian Journal of Applied Linguistics, 3(2), 77-88.