واکاوی رابطه مسئولیت اجتماعی شرکت با تصویر شرکت و با نقش میانجیگری کیفیت خدمات بیمهای شرکت دانا
محورهای موضوعی : بازاریابیابراهیم خادمی 1 , وحید میرزایی 2 , باقر رستمی 3 , ایمان مدبری 4
1 - گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایران
2 - گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایران
3 - گروه مدیریت، موسسه غیرانتفاعی حکیمان، بجنورد، ایران
4 - گروه مدیریت، موسسه غیرانتفاعی کاویان، مشهد، ایران
کلید واژه: مسئولیت اجتماعی شرکت, کیفیت خدمات, تصویر شرکت, بیمه دانا,
چکیده مقاله :
پژوهش حاضر باهدف واکاوی رابطه مسئولیت اجتماعی شرکت با تصویر شرکت و با نقش میانجیگری کیفیت خدمات بیمهای انجام شد. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازلحاظ نحوه گردآوری دادهها توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان شرکت بیمه دانا در استان خراسانشمالی میباشد. برای تعیین حجم نمونه از روش قاعده سرانگشتی استفاده گردید و تعداد 405 نفر به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبی جهت نمونه انتخاب شدند. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفاده گردید. روایی پرسشنامه توسط اساتید مدیریت مورد تأیید قرار گرفت؛ برای سنجش پایایی پرسشنامه مذکور از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که ضریب مذکور برای متغیرهای مسئولیت اجتماعی شرکت (907/0)، کیفیت خدمات (912/0) و تصویر شرکت (859/0) بدست آمد. دادههای جمعآوریشده با استفاده از روشهای آماری توصیفی از طریق نرمافزار Spss26 و آمار استنباطی به کمک نرمافزار Lisrel8.8 انجام گرفت. یافتههای پژوهش نشان داد؛ مسئولیت اجتماعی شرکت رابطه مثبت و معناداری با تصویر شرکت و کیفیت خدمات دارد. کیفیت خدمات رابطه مثبت و معناداری با تصویر شرکت دارد. همچنین؛ مسئولیت اجتماعی شرکت بهصورت غیرمستقیم و باواسطه کیفیت خدمات با تصویر شرکت رابطه مثبت و معناداری دارد.
Research Present With a purpose Analyzing the relationship between corporate social responsibility and Corporate image and with the mediating role of the Service quality insurance Done. This research is applied in terms of purpose and in terms of the method of collecting descriptive-survey data of correlation type. The statistical population of the research includes all customers of Dana Insurance Company in North Khorasan province. To determine the sample size, the thumb rule method was used, and a total of 405 individuals were selected as the sample using relative stratified random sampling method. A questionnaire was used to collect data. The validity of the questionnaire was confirmed by management professors; Cronbach's alpha coefficient was used to measure the reliability of the mentioned questionnaire, and the said coefficient was obtained for the variables of corporate social responsibility (0.907), service quality (0.912) and Corporate image (0.859).The collected data were performed using descriptive statistical methods through Spss26 software and inferential statistics (structural equation method) using Lisrel 8.8 software. The research findings showed; corporate social responsibility has a positive and significant relationship with Corporate image and service quality. Service quality has a positive and meaningful relationship with Corporate image. also; ; corporate social responsibility Indirectly and through service quality with Corporate image It has a positive and significant relationship.