تأثیر ابعاد چهارگانه مسئولیت اجتماعی بر تصویر ذهنی از شرکت و رفتار مشتریان در شرکت بیمه ایران
محورهای موضوعی : مدیریت دولتی
محسن فلاح
1
(گروه مدیریت دولتی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه علوم و تحقیقات تهران)
حرمت اصغری
2
(عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات)
وحید رضایی تبار
3
(استادیار ، آمار ، دانشکده علوم ریاضی و رایانه ، دانشگاه علامه طباطبایی)
کلید واژه: مسئولیت اجتماعی, تصویر ذهنی از شرکت, رفتار مشتریان,
چکیده مقاله :
هدف اصلی پژوهش بررسی تاثیر ابعاد چهارگانه مسئولیت اجتماعی بر تصویر ذهنی از شرکت و رفتار مشتریان شرکت بیمه ایران می باشد. جامعه آماری ، مشتریان شرکت بیمه ایران در تهران می باشند که براساس قاعده نمونه گیری از جامعه نامحدود؛ تعداد 384 نفر به عنوان نمونه آماری به روش تصادفی انتخاب شده اند . روش پژوهش توصیفی پیمایشی با رویکرد کاربردی می باشد. روش گردآوری اطلاعات کتابخانه ای و پیمایشی است. روش آزمون فرضیه ها از طریق تحلیل عاملی و معادلات ساختاری می باشد. با توجه به نتایج آمار توصیفی؛ متغیرهای این پژوهش همگی دارای میانگین بالاتر از حد متوسط بوده اند، که نشان میدهد متغیرها در وضعیت مطلوب و رضایت بخشی قرار دارند. نتایج پژوهش نشان داد ابعاد چهارگانه مسئولیت اجتماعی بر تصویر ذهنی از شرکت و رفتار مشتریان تأثیر مستقیم و معناداری دارد ، و تصویر ذهنی از شرکت بر رفتار مشتریان تاثیر گذار نیست .