ارائه مدل کیفیت ارائه خدمات ، رضایت مندی و عملکرد شغلی معلمان شرکت کننده در دوره های فوق برنامه ورزشی آموزش و پرورش
محورهای موضوعی : علوم اجتماعیحامد حسین پور 1 , علی محمد امیر تاش 2
1 - دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
2 - استاد گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد علوم و تحقیفات تهران. دانشگاه آزاد اسلامی. تهران. ایران
کلید واژه: عملکرد شغلی, رضایت مندی, کیفیت ارائه خدمات, برنامه های ورزشی, معلمین,
چکیده مقاله :
با توجه به اهمیت عملکرد شغلی معلمین، در تحقیق حاضر سعی در بررسی رابطه بین کیفیت ارائه خدمات، رضایت مندی و عملکرد شغلی از دیدگاه معلمین شرکت کننده در دوره های فوق برنامه ورزشی آموزش و پرورش استان خراسان شمالی پرداخته خواهد شد. نوع تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ استراتژی، همبستگی است و روش میدانی و کتابخانه ای انجام شده است. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش را معلمین مراجعه کننده به دوره های فوق برنامه ورزشی استان خراسان شمالی را تشکیل دادند که تعداد آنان شامل 220 معلم زن و 390 معلم مرد می باشد. نمونه آماری تحقیق حاضر به وسیله جدول مورگان برآورد شد. ابزار مورد استفاده برای جمع آوری اطلاعات در این تحقیق شامل پرسشنامه عملکرد شغلی پاترسون(1970)، پرسشنامه کیفیت خدمات یی چین لیو(2008) و پرسشنامه رضایت مندی جوچون لین(2008) استفاده گردید. به منظور تجزیه و تحلیل داده های تحقیق حاضر از شاخص های کشیدگی و چولگی، آزمون تی مستقل، آزمون ضریب همبستگی پیرسون و مدل ساختاری از معادلات ساختاری استفاده شد.کلیه روند تجزیه و تحلیل داده های تحقیق حاضر در غالب نرم افزار SPSS و AMOS انجام گردید. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که کیفیت خدمات بر رضایت مندی معلمین تاثیری به میزان 393/0 و بر عملکرد شغلی آنان تاثیری به میزان 431/0 را دارا می باشد. با این توجه به منظور بهبود عملکرد شغلی و رضایت مندی معلمین می بایستی ضمن بهبود برنامه های ورزشی به افزایش کیفیت این برنامه ها اقدام نمود.
Considering the importance of teachers' job performance, this study attempts to investigate the relationship between the quality of service delivery, satisfaction and job performance from the viewpoint of the teachers participating in the curriculum of sports education in North Khorasan Province. The purpose of this research is applied, and in terms of strategy, correlation and field and library method are done. The statistical population of this study was the teachers who referred to the sports programs of North Khorasan province, which included 220 female teachers and 390 male teachers. The statistical sample of this study was estimated by Morgan table. The tools used to collect information in this research were Putterson Job Performance Questionnaire (1970), Quality of Service Questionnaire (LOQ) (2008) and Jocoon Lane's Satisfaction Questionnaire (2008). In order to analyze the data of the present study, elongation and skeletal indices, independent t-test, Pearson correlation coefficient and structural model of structural equations were used. The analysis of the data in this study was conducted using SPSS and AMOS software. It turned out The results of this study showed that the quality of services affects teachers' satisfaction by 0.339 and their job performance has an effect of 0.431. In order to improve the job performance and satisfaction of teachers, in order to improve the programs, the quality of these programs should be improved.
_||_