ارائه الگوی نوآوری باز در کسب و کارهای کوچک و متوسط مبتنی بر رویکرد سطح تعاملات اجتماعی با واسط نوآوری (مورد مطالعه: کسب و کارهای کوچک و متوسط فناوری اطلاعات و ارتباطات بانکی)
محورهای موضوعی : علوم اجتماعیعلیرضا اهری لاحق 1 , علی بدیع زاده 2 , علی داوری 3 , جواد محرابی 4
1 - دانشجوی دکترای کارافرینی گرایش فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین ، گروه کارافرینی ، قزوین ، ایران
2 - عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد قزوین ، گروه مدیریت ، قزوین ، ایران (نویسنده مسئول مکاتبات)
3 - عضو هیات علمی دانشکده کارافرینی دانشگاه تهران ، تهران ، ایران
4 - عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد قزوین ، گروه مدیریت ، قزوین ، ایران
کلید واژه: نوآوری باز, واسط نوآوری باز, فناوری اطلاعات و ارتباطات بانکی,
چکیده مقاله :
نوآوری باز، استفاده هدفمند از جریانهای ورودی و خروجی دانش در داخل و خارج از سازمان ، از یک سو موجب تسریع و توسعه نوآوری در شرکتهای کوچک و متوسط جهت ارائه محصولات و خدمات نوین با استفاده از ایده های خارجی شده و از سوی دیگر موجب توسعه تجاری سازی ایده های داخلی در خارج از سازمان شده است. شواهد نشان میدهد اتخاذ رویکرد نوآوری باز در کسب و کارهای کوچک و متوسط صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات بانکی با همکاری واسط نوآوری باز سبب تسریع و بهبود فرآیند نوآوری در این صنعت شده است و توسعه بانکداری باز را به همراه داشته است. با توجه به مطالعات انجام شده و بررسی مقالات موجود در خصوص همکاری بین کسب و کار کوچک و متوسط با واسط نوآوری باز، تا کنون به چگونگی مکانیزم همکاری متناسب با سطح تعاملات اجتماعی (مکانیزم شناسایی و انتخاب واسط نوآوری باز و همچنین مکانیزم اعتماد سازی با واسط نوآوری باز) پرداخته نشده است. لذا برآنیم ضمن ارائه الگوی نوآوری باز در کسب و کار کوچک و متوسط با همکاری واسط نوآوری ، چگونگی مکانیزم همکاری با واسط نوآوری متناسب با سطح تعاملات اجتماعی نیز مورد بررسی قرار گیرد. از این رو با اتخاذ رویکرد کیفی ، مصاحبه با مدیران ارشد کسب و کارهای کوچک و متوسط فناوری اطلاعات و ارتباطات بانکی که با واسط نوآوری همکاری داشته اند ، مدیران ارشد واسط نوآوری و همچنین نمایندگان نهاد حاکمیت در این حوزه ، صورت گرفته و مدلی در این خصوص ارائه شده است. این مطالعه منتج به شناسایی بازیگران شامل کسب وکارهای کوچک ومتوسط ، واسط نوآوری و نهاد قانونگذار گردیده است که با اتخاد راهبرد از سوی شرکتهای کوچک و متوسط ، منتج به بروز برونداد های مشخص برای کسب و کارهای کوچک و متوسطی شده است که با واسط نوآوری همکاری داشته اند.
Open innovation purposeful use of input and output flows of knowledge with inside and outside of the organization, on the one hand, accelerates and develops innovation in small and medium-sized enterprises to provide new products and services using external ideas, and on the other hand, develops The commercialization of internal ideas is outside the organization. Evidence suggests that the adoption of an open innovation approach in the banking ICT small and medium-sized Enterprises in collaboration with the open innovation Intermediary, has accelerated and improved the innovation process in this industry and has brought open banking development. According to studies and reviews of existing papers on the collaboration between small and medium-sized Enterprises with the open innovation Intermediary, how the cooperation mechanism is appropriate to the level of social interactions (the mechanism for identifying and choosing an open innovation interface as well as the mechanism for building trust with The open innovation Intermediary has not been addressed. Therefore, in this research, it has been tried to provide an innovative innovation model in the small and medium Enterprises with the Intermediary, how the mechanism of cooperation with the Intermediary is proportional to the level of social interactions Check in. Hence, by adopting a qualitative approach, interviews with Managers of ICT Banking small and medium-sized Enterprises and representatives of the governance, Privide a model in this Specially presented. This study led to the identification of actors, including small and medium-sized Enterprises, the Intermediary, and the legislature, which, with the adoption of a strategy by small and medium-sized enterprises, has resulted in specific outcomes for small and medium-sized Enterprises cooperating with Intermediary.
_||_