طراحی توسعه سبک زندگی اجتماعی از منظر کسب و کارهای نوپا
محورهای موضوعی : علوم اجتماعیمرجان سراجق 1 , مریم وثوقی 2 , سید مجتبی حسینی 3
1 - دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی دانشگاه ازاد اسلامی همدان
2 - دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی دانشگاه ازاد اسلامی همدان
3 - دانشجوی دکتری مدیریت دانشگاه ازاد اسلامی همدان
کلید واژه: سبک زندگی, اقتصاد, کسب و کارهای نوپا,
چکیده مقاله :
کسب وکارهای جدید نوپا هستند و درنتیجه بسیاری از آن ها اهداف بلندمدت و مشخص ندارند و ساختارها و فرایندهای رسمی کمتری دارند. درنتیجه، انتظار می رود نحوة ایجاد و ادارة کسب وکارهای یادشده بسیار مستقیم تر و شدیدتر تحت تأثیر ویژگی های شناختی فرد یا تیم کارآفرین یا مدیریتی آن ها باشد. هدف از تحقیق حاضر طراحی توسعه سبک زندگی از منظر کسب و کارهای نوپا است. روش تحقیق پیمایشی بوده و جامعه آماری پژوهش حاضر در بر گیرنده سرپرستان خانواده های شهر همدان به تعداد 768239 نفر درسال 1397 می باشد. تحقیق تاثیر عوامل کسب و کارهای نوپا شامل تاثیر ذینفعان، فرهنگ، بازار و ارزش ها بر سبک زندگی را تبیین می کند. با جمع بندی عامل های استخراجی می توان از سبک زندگی تلفیقی(ترکیبی از سنتی و مدرن) نام برد که در خانواده حاکم است.
New businesses are new, and as a result many of them do not have long-term goals and less formal structures and processes. As a result, it is expected that the creation and administration of these businesses will be much more direct and intense under the influence of the individual's cognitive attributes, or their entrepreneurial team or management. The purpose of the present research is to develop a lifestyle development from the perspective of start-ups. The research method is survey and the statistical population of the present study includes the supervisors of families of Hamadan with 768239 people in 1397. Research explains the impact of the factors of start-up businesses, including the impact of stakeholders, culture, market and values on lifestyle. By summing up extractives, one can name the combined style of life (a combination of traditional and modern) that is dominant in the family.
_||_