Exploring the Effects of Incorporated Personal Response System (PRS) on Iranian Learners’ Motivation and Participation
محورهای موضوعی : نشریه زبان و ترجمهSamad Oliaei 1 , Mostafa Zamanian 2 , Samad Mirza Suzani 3 , Shahram Afraz 4
1 - PhD Candidate, Department of English Language, Qeshm Branch, Islamic Azad University, Qeshm, Iran
2 - Assistant Professor of TEFL, Department of English Language, Shiraz Branch,
Islamic Azad University, Shiraz, Iran
3 - Assistant Professor of TEFL, Department of English, Marvdasht Branch, Islamic Azad University, Marvdasht, Iran
4 - Assistant Professor of TEFL, Department of English Language, Qeshm Branch, Islamic Azad University, Qeshm, Iran
کلید واژه: motivation, Technology, Participation, Personal Response System (PRS),
چکیده مقاله :
This study aimed at investigating the effect of Personal Response System (PRS) on Iranian EFL learners’ motivation and participation. A mixed-methods design was selected to investigate this matter. Participants of this study included 60 Iranian (eighth grade students studying at Bahonar secondary school, Kazeroon in Fars, Iran) and were recruited based on convenience sampling in the form of two intact classes. The researchers implemented the following instruments for the purpose of data collection: Oxford Placement Test (OPT), Motivation Questionnaire, Observation Checklist, and PRS. Both groups of participants took part in 12 English language sessions (each session lasted about 90 minutes) in their high school once a week. The only difference between the two groups was that during the class sessions, the experimental group benefited from PRS. However, in the other group, no use of PRS was made. Data analysis was conducted through descriptive statistics, independent samples t-test and qualitative content analysis of the observed data. The results showed that PRS had a statistically significant effect on the motivation of Ira- nian EFL learners. Moreover, it was indicated that PRS significantly impacted Iranian EFL learners' par- ticipation. Accordingly, EFL teachers are recommended to use this tool in an attempt to increase EFL learners' motivation and participation.
این مطالعه با هدف بررسی تأثیر سیستم پاسخگویی شخصی (PRS) بر انگیزه و مشارکت فراگیران زبان انگلیسی ایرانی انجام شد. بدین منظور، از طرح مختلط استفاده گردید. شرکت کنندگان در این مطالعه شامل 60 دانش آموز پسر ایرانی کلاس هشتم متوسطه بودند که در دبیرستان باهنر، کازرون، فارس، ایران مشغول به تحصیل بودند، که براساس نمونه گیری راحت در قالب دو کلاس دست نخورده برای شرکت در مطالعه انتخاب شدند. در این تحقیق از ابزارهای زیر برای جمع آوری داده ها استفاده شده است: آزمون تعیین سطح آکسفورد (OPT) ، پرسشنامه انگیزش ، لیست مشاهده و .PRS هر دو گروه آزمایشی و کنترل از دوازده جلسه کلاس زبان انگلیسی دبیرستان، یک بار در هفته بهره مند شدند. هر جلسه حدود 90 دقیقه به طول انجامید. تنها تفاوت این دو گروه این بود که در طول جلسات کلاس، گروه آزمایشی از PRS بهره می برد. اما در گروه دیگر از PRS استفاده نگردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی، آزمون تی نمونه های مستقل و تجزیه و تحلیل کیفی محتوای داده های مشاهده انجام گرفت. نتایج نشان داد که PRS تأثیر آماری مثبت و معنی داری بر انگیزش فراگیران زبان انگلیسی ایرانی دارد. علاوه بر این، نشان داده شد که PRS بر مشارکت فراگیران زبان انگلیسی ایرانی تأثیر معنی دار و مثبتی داشته است. بر این اساس، به معلمان زبان انگلیسی توصیه می شود از این ابزار در تلاش برای افزایش انگیزش و مشارکت فراگیران در کلاس های خود استفاده کنند.
References
Agca, R. K., & Ozdemir, S. (2012). Foreign language vocabulary learning with mobile technologies. Procedia Social and Behavioral Sciences, 83, 781-785.
Ary, D., Jacobs, L. C., & Sorensen, C. (2010). Introduction to research in education (8th ed.). . Orlando, FL: Harcourt Brace College Publishers.
Coryell , J., & Chlup, D. (2007). Implementing E-learning components with adult English language learners:. v, 3(20), 263-278.
d’Inverno, R., Davis, H., & White, S. (2003). Using a personal response system for promoting student interaction. Teaching Mathematics and its Applications, 4(22), 163-169.
Davis, P., & Pearse, E. (2000). Success in English Teaching. . Oxford: Oxford University Press.
Dooley, K. (2009). Intercultural conversation: Building understanding together. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 6(52), 497-506.
Du, H. S., & Wagner, C. (2005). Learning with weblogs: An empirical investigation. Proceedings of the 38th Annual Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS-38). Los Alamitos: IEEE Computer Society.
Elyasi, L., & Pourkalhor, O. (2014). The effect of recorded instructional TV programs and traditional teaching on Iranian high school students. Asian Journal of Management Sciences & Education, 3(3), 125-131.
Ghaemi, F., & Golshan, N. S. (2017). The Impact of telegram as a social network on teaching English vocabulary among Iranian intermediate EFL learners. International Journal of Information and Communication Sciences,, 5, 86-98. Gibson, S. (2008). Reading aloud: A useful learning tool? ELT Journal, 1(62), 118-130.