ارائه الگوی سیاستی نظام مدیریت استعدادها در شبکه بانکی کشور
محورهای موضوعی : اقتصاد مالی
1 - گروه مدیریت دولتی و خط مشی گذاری عمومی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایران.
2 - گروه مدیریت دولتی و خط مشی گذاری عمومی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایران
کلید واژه: منابع انسانی, شبکه بانکی, واژههای کلیدی: مدیریت استعداد, 54 C, 12 H, تحلیل تم. طبقه بندی JEL : G24,
چکیده مقاله :
چکیدههدف پژوهش حاضر شناسایی نیازها، استعدادیابی، جذب و نگهداشت استعدادهای منابع انسانی در شبکه بانکی کشور به منظور ارائه الگوی سیاستی نظام مدیریت استعدادها می باشد. روش پژوهش، کیفی و برای تجزیه و تحلیل مـتن مصـاحبه هـا و شناسایی معیارها و شاخص ها، از تکنیک تجزیـه و تحلیـل تـم استفاده شده که داده ها طی سه مرحله کدگذاری اولیه، ثانویه و انتخابی تحلیل شده اند. جامعه آماری شامل تعداد 15 نفر از خبرگان دانشگاهی مرتبط با مدیریت استعداد و مدیران منابع انسانی بانک ها بوده و برای انتخاب نمونه، از ترکیب روشهای هدفمند قضاوتی و روش گلوله برفی استفاده شده است. بر طبق نتایج، الگوی نظام مدیریت استعدادها در شبکه بانکی کشور مبتنی بر سه مؤلفه اصلی ورودی، فرایند مدیریت استعداد و خروجی می باشد که بانک ها باید مبتنی بر ابعاد این مؤلفه ها به سمت مدیریت استعداد حرکت نمایند و در این زمینه دچار شتابزدگی نشوند
AbstractThe aim of the current research is to identify the needs, find talent, attract and retain human resources talent in the country's banking network in order to provide a policy model for the talent management system. The research method is qualitative and to analyze the text of the interviews and identify the criteria and indicators, the analysis and theme analysis technique was used, and the data were analyzed during three stages of primary, secondary and selective coding. The statistical population includes 15 academic experts related to talent management and human resource managers of banks, and a combination of targeted judgment methods and snowball methods were used to select the sample. According to the results, the model of the talent management system in the country's banking network is based on three main components of input, talent management process and output, and banks should move towards talent management based on the dimensions of these components and in this context Don't be hasty.
فهرست منابع
ناصری، سیامک، آرایی، وحید و مینا جمشیدی اوانکی (1401). شناسایی الگوی بازاریابی حسی با رویکرد هوش هیجانی به منظور تحقق حکمرانی خوب: مورد مطالعه مشتریان بانک سپه شعب شمال تهران، دوره 16، شماره
_||_