تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عامل تاییدی قابلیت های بازاریابی برند بانک ملی ایران در استان تهران
محورهای موضوعی : بازاریابیمحمد نجف زاده ضیاالدین 1 , سید عباس حیدری 2 , بهرام خیری 3
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
کلید واژه: تحلیل عاملی اکتشافی, تحلیل عامل تاییدی, قابلیت های بازاریابی, بانک ملی ایران, استان تهران,
چکیده مقاله :
زمینه : قابلیتهای بازاریابی اگر در شرکتها بالا باشد، آنها را قادر خواهد ساخت تا اطلاعاتی را در مورد اعمال و عکسالعملهای رقبا کسب نموده، ارزش خاصی را برای مشتریانشان ایجاد کرده و موانعی را برای ورود رقبا ایجاد و از تهدیدهای آنان جلوگیری نمایند. هدف : تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عامل تاییدی قابلیت های بازاریابی برند بانک ملی ایران در استان تهران روش پژوهش: پژوهش حاضر از نظر نوع پژوهش از نوع کاربردی و بر اساس مسیر از نظر نوع توصیفی، بر اساس زمان از نوع مقطعی و بر اساس اجرا از نوع میدانی بوده است که در بانک ملی تهران انجام شده است. نوع و روش پژوهش در این تحقیق روش توصیفی است. یافته : برای تمامی مدلها، مقدار تقسیم آماره کای دو بر درجه آزادی کمتر از ٢ و مقدار RMSEA نیز کمتر از ٠٨,٠ به دست آمد، بنابراین میتوان نتیجه گرفت مدلهای مذکور از برازش مناسبی برخوردار میباشند. نتیجه گیری : ٩ عامل در نظر گرفته شده برای قابلیتهای بازاریابی (شامل قابلیت ارتباط با مشتریان، قابلیت تحقیقات بازاریابی، قابلیت ارائه خدمت به مشتری، قابلیت بهبود کیفیت خدمات، قابلیت توسعه خدمات جدید، قابلیت برندسازی، کیفیت تعاملات آنلاین، کیفیت محتوای وبسایت بهعنوان متغیرهایمشاهدهشده آن به حساب میآیند.
Background: Marketing capabilities, if high in companies, will enable them to obtain information about competitors' actions and reactions, create special value for their customers and create barriers to the entry of competitors and prevent their threats.Objective: Exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis of marketing capabilities of Melli Bank of Iran brand in Tehran province. Materials and Methods: In terms of the type of research, the research was applied and based on the path in terms of descriptive type, based on cross-sectional time and based on the implementation of the field type that was conducted in Melli Bank of Tehran. The type and method of research in this research is descriptive method. Results: For all models, the value of the division of kai statistics 2 to the degree of freedom less than 2 and the amount of RMSEA was less than 08.0, so it can be concluded that the mentioned models have a good fit.
_||_