اعتبارسنجی بازاریابی دیجیتال مبتنی بر هوش بازاریابی در شرکت ایساکو
محورهای موضوعی : مدیریت کسب و کارفرزاد ملک شیرآبادی 1 , مهدی کریمی زند 2 , محمدرضا کاباران زادقدیم 3
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
کلید واژه: هوش بازاریابی, بازاریابی دیجیتال, شرکت ایساکو,
چکیده مقاله :
در سالهای اخیر، رشد رسانههای اجتماعی و افزایش استفاده از آنها توسط مشتریان، باعث شده رسانهها به یک ابزار برای ارتباط شرکت با مصرفکنندگان تبدیل شوند. هدف این پژوهش اعتبارسنجی بازاریابی دیجیتال مبتنی بر هوش بازاریابی در شرکت ایساکو میباشد. پژوهش حاضر کمی و به روش توصیفی-کاربردی است. جامعه آماری، شامل کلیه کارکنان شرکت ایساکو و سایر شرکتهای وابسته در حوزه بازاریابی و فروش بود. نمونه آماری بر اساس قواعد موجود در روش معادلات ساختاری به تعداد 340 نفر به روش در دسترس تصادفی انتخاب گردید. بر طبق یافته های پژوهش تمامی همبستگی ها مقادیری کمتر از 8/0 داشتند، بنابراین وجود رابطه خطی مشترک چندگانه بین متغیرها رد می شود. مقدار متوسط واریانس استخراج برای متغیرهای این تحقیق بین 0.7759 و 0.5098 است که از مقدار حداقلی 0.5 بیشتر است. یافته ها نشان داد بازاریابی دیجیتال بر هوش بازاریابی تأثیر معناداری دارد. ضریب مسیر متغیرهای بازاریابی دیجیتال و هوش بازاریابی به مقدار 0.784 و آماره تی به مقدار 12.254 می باشد و لذا مدل بازاریابی دیجیتال مبتنی بر هوش بازاریابی از اعتبار لازم برخوردار است. شاخص GOF برای برازش مدل کلی با مقدار 39/0 نشاندهنده برازش قوی مدل و اعتبار میباشد.
In recent years, the growth of social media and the increase in their use by customers, has made the media a tool for the company to communicate with consumers. The purpose of this research is to validate digital marketing based on marketing intelligence in Isaco. The research has been quantitative and descriptive-applied. The statistical population included all employees of Isaco and other affiliates in the field of marketing and sales. The statistical sample consisted of 340 people based on the rules of sample size in structural equations and randomly available methods. According to the research findings, all correlations had values less than 0.8, so the existence of multiple common linear relationships between variables is ruled out. The value of average variance extracted for the variables of this study is between 0.7759 and 0.5098, which is more than the minimum value of 0.5. Findings showed that digital marketing has a significant effect on marketing intelligence. It has a path coefficient of digital marketing variables and marketing intelligence which is 0.784 and T-statistic is 12.254. GOF index is 0.39, which indicates a strong fit of the model and validity.
_||_