الگوسازی روابط ساختاری بایستههای راهبردی مدیریت آموزش بانک کشاورزی ایران
محورهای موضوعی : مدیریت آموزشیاحمد ولی پور 1 , علی خلخالی 2 , محمود حقانی 3
1 - دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی، واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - دانشیار گروه مدیریت آموزشی،واحد تنکابن،دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن، ایران
3 - استادیار گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
کلید واژه: بانک کشاورزی, الگوسازی, آموزش کارکنان, بایسته های راهبردی, مدیریت آموزش,
چکیده مقاله :
پژوهش حاضر با هدف الگوسازی روابط ساختاری بایستههای راهبردی مدیریت آموزش بانک کشاورزی ایران انجام شد. رویکرد این پژوهش کمی، از نوع پیمایشی توصیفی بوده است. در این پژوهش پس از دست یابی به شاخص های راهبردی مدیریت آموزش بانک کشاورزی ، با استناد به پژوهش قبلی نگارندگان مقاله و با بهره گیری از نظرات 16 تن از مدیران، کارشناسان حوزه منابع انسانی بانک کشاورزی و متخصصان دانشگاهی ، که به طور هدفمند برای مشارکت در این پژوهش دعوت به همکاری شدند، از تکنیک مدلسازی ساختاری تفسیری برای رتبه بندی و ارزیابی شاخص ها استفاده شد. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسش نامه ساخت یافته بوده است. نتایج ISM بیانگر آن بود که معیار های سنجش اثر بخش و حرفه ای سازی نقش معیارهای پیشران در مدل کلی را ایفاء می کنند. معیار های توانمندساز در سطح میانی کاربست عوامل برون سازمانی در طراحی واحد آموزشی، تناسب دوره ها بانقش عامل فردی، بازمطالعه مبانی آموزش منابع انسانی، الگوپذیری از استانداردهای آموزشی جهانی و تدوین محتوای منعطف و پویا هستند و معیار های نتیجه ای تحقق مهارت های مورد انتظار، توجه به عوامل زمینه ای در طراحی واحد آموزشی و نیازسنجی حرفهای می باشند.
This study aimed to model the structural relationships between the strategic requirements of the educational management of the Agricultural Bank of Iran. The approach of this quantitative research has been a descriptive survey. In this study, after achieving the strategic indicators of education management of Keshavarzi Bank, citing the previous analysis of the authors of the article and using the opinions of 16 managers, experts in the field of human resources of Keshavarzi Bank and university experts, who purposefully participated in this study, invited to collaborate, interpretive structural modeling technique was used to rank and evaluate the indicators. The data collection tool was a structured questionnaire. The ISM results indicated that the criteria for measuring effectiveness and professionalism play the role of propulsion criteria in the overall model. The requirements for empowerment at the intermediate level are "the use of external factors in the design of the educational unit, the appropriateness of the courses with the role of the individual factor, re-reading the basics of human resource education, modeling of global educational standards and developing flexible and dynamic content." The ordinary things are to pay attention to the underlying factors in the design of the academic unit and the professional needs assessment.
_||_