بررسی تأثیر استفاده از استراتژی بازاریابی سبز بر ترجیح مشتریان در خرید و وفاداری مصرفکننده به برند محصولات خانگی سبز
محورهای موضوعی : دو فصلنامه مدیریت زنجیره ارزش
1 - گروه آموزشی مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد عجبشیر، آذربایجان شرق، عجبشیر
2 - استادیار گروه مدیریت، مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بناب، ایران.
کلید واژه: ترجیح مشتری, واژههای کلیدی: استراتژی بازاریابی سبز, برند سبز, وفاداری مصرف­, کننده به برند,
چکیده مقاله :
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر استفاده از استراتژی بازاریابی سبز بر ترجیح مشتریان در انتخاب و خرید و وفاداری مصرف کننده به برند لوازم خانگی سبز در استان آذربایجان شرقی می باشد. جامعه آماری این پژوهش، عبارت است از همه خریدارانی که به فروشگاه های بزرگ عرضه لوازم خانگی در سطح استان در طول مرداد ماه سال 1395 مراجعه نموده اند. به دلیل نامحدود بودن تعداد اعضای جامعه آماری، حجم نمونه آماری، 196 نفر انتخاب گردید. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه می باشد. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده، از روش مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) با استفاده از نرم افزار SPSS 21 و LISREL8.54 استفاده گردید. نتایج پژوهش حاکی از تأثیر مثبت و معنی داری استفاده از استراتژی بازاریابی سبز بر نگرش و وفاداری مصرف کننده، تأثیر مثبت و معنی داری نگرش مصرف کننده بر ترجیح مشتریان و وفاداری مصرف کننده به برند می باشد. همچنین تأثیر واسطه ای نگرش مصرف کننده بین استراتژی بازاریابی سبز و ترجیح مشتریان در انتخاب و خرید برند لوازم خانگی در استان آذربایجان شرقی مورد تأیید واقع شد.
_||_