مروری برمضامین استراتژیک برندسازی در ورزش
محورهای موضوعی : علوم ورزش
1 - دانشیار مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، واحد اصفهان(خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران.
کلید واژه: بازاریابی, ورزش, برند, استراتژیک, قهرمانی, حرفه ای,
چکیده مقاله :
راهبردرا به عنوان تجزیه و تحلیل روابط بین مؤسسه با محیط خویش، تعیین مسیر و اهداف مؤسسه، تثبیت فعالیتهایی که آنها را تحقق خواهد بخشید و تنظیم دوباره سازمان با تخصیص منابع مورد نیاز می توان تعریف کرد. آیا تا به حال از خود پرسیدهاید که چرا بعضی از سازمان های بزرگ و موفق در مدت زمان کوتاهی با از دست دادن سهم بزرگی از بازار خود به موقعیتی معمولی و حتی تأسف بار تنزل یافتهاند و چرا برخی از سازمان های کوچک و گمنام به یکباره به جایگاههای ممتازی در صحنه رقابت بین الملل رسیدهاند. در حوزه مدیریت استراتژیک برند در اصل استراتژی الگویی بنیادی از اهداف فعلی و برنامهریزی شده، بهره برداری و تخصیص منابع و تعاملات یک سازمان با بازارها، رقبا و دیگر عوامل محیطی است. مدیریت استراتژیک برند تصمیمات و فعالیتهای یکپارچه در جهت توسعه استراتژی ها مؤثر، اجرا و کنترل نتایج آنهاست. بنابراین در این راستا مدیریت استراتژیک فعالیتهای مربوط به بررسی، ارزشیابی و انتخاب استراتژی ها، اتخاذ هر گونه تدابیر درون و بیرون سازمانی برای اجرای این استراتژی ها و در نهایت کنترل فعالیتهای انجام شده را در برمیگیرد. با نگاهی دقیق به مفهوم مدیریت استراتژیک در حوزه برند سازی میتوان به ضرورت استفاده از آن پی برد. با توجه به تغییرات محیطی که در حال حاضر شتاب زیادی به خود گرفته است و پیچیده شدن تصمیمات سازمانی، لزوم بکارگیری برنامهای جامع برای مواجه با اینگونه مسائل بیشتر از گذشته ملموس میشود. این برنامه چیزی جز برنامه استراتژیک نیست. مدیران استراتژیک با تکیه بر ذهنیتی پویا، آیندهنگر، جامعنگر و اقتضایی راه حل بسیاری از مسائل امروزی است. از این رو یکی از مهمترین ابزارهایی که سازمان ها برای حصول موفقیت در آینده میتوانند از آن بهره گیرند مدیریت استراتژیک خواهد بود.
Strategy can be defined as "analyzing the relationship between the institution and its environment, determining the direction and goals of the institution, establishing the activities that will realize them, and reorganizing the organization by allocating the required resources." Have you ever wondered why some of the big and successful organizations in a short period of time by losing a large share of their market have been reduced to a normal and even regrettable situation and why some small and unknown organizations have suddenly become They have reached distinguished positions in the scene of international competition. In the field of strategic brand management, strategy is basically a basic model of current and planned goals, utilization and allocation of an organization's resources and interactions with markets, competitors and other environmental factors. Strategic brand management is integrated decisions and activities to develop effective strategies, implement and control their results. Therefore, in this regard, strategic management includes the activities related to the review, evaluation and selection of strategies, the adoption of any internal and external measures for the implementation of these strategies, and finally, the control of the performed activities. With a close look at the concept of strategic management in the field of branding, one can realize the necessity of using it. Considering the environmental changes that have gained a lot of momentum and the complexity of organizational decisions, the need to use a comprehensive plan to deal with such issues becomes more tangible than in the past. This program is nothing but a strategic program. Strategic managers based on a dynamic, future-oriented, comprehensive and contingent mentality are the solutions to many of today's problems. Therefore, one of the most important tools that organizations can use to achieve success in the future will be "strategic management".
_||_