شناخت عوامل موثر در توسعه روابط عمومی الکترونیک(مطالعه موردی دانشگاه آزاد اسلامی رودهن)
محورهای موضوعی : پژوهش های اجتماعیاسماعیل طاهری 1 , محمد رضا کریمی 2 , حسن هاشمی داران 3
1 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق، دانشکده علوم اجتماعی، گروه علوم ارتباطات اجتماعی، تهران، ایران. taheri.esmail71@gmail.com
2 - استادیاردانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، دانشکده علوم اجتماعی، رودهن، ایران.
3 - استادیاردانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، گروه اقتصاد- کشاورزی، رودهن، ایران.
کلید واژه: ارتباطات, نوآوری, واژگان کلیدی: روابط عمومی الکترونیک,
چکیده مقاله :
چکیدهاین پژوهش با هدف شناخت عوامل مؤثر بر توسعه روابط عمومی الکترونیک، انجام شده است و در آن تاثیر عواملی نظیر زیر ساخت ها، نقش نیروی انسانی، فضای الکترونیک، نقش روابط عمومی به عنوان متغیرهای مستقل تاثیر گذار بر توسعه روابط عمومی الکترونیک مد نظر قرار گرفته است.پژوهش حاضر از نظر روظ به صورت توصیفی- پیمایشی، از نظر هدف، کاربردی، و از نظر اجرا به صورت اسنادی- میدانی و ابزار آن پرسشنامه محقق ساخته بوده است پایایی همسانی درونی برابر با 84/0 تایید شده است. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن که بالغ بر 1100 نفر بودند 388 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند و پس از جمع آوری و تحلیل داده ها با استفاده از آمارة رگرسیون و اسپیرمن نتایج حاکی از این بود که بین عوامل نیروی انسانی و نقش روابط عمومی بر توسعه روابط عمومی الکترونیک معنی دار نبوده و فرضیه های مورد نظر تایید نشده است و عوامل فضای الکترونیک و زیر ساخت بر توسعه روابط عمومی الکترونیک معنی دار بوده و فرضیه های مورد نظر تایید شده است.
Abstract:This study was done to determine the effective factors in developing electronic public relations in Islamic Azad university Roudehen branch. The given factors consisted of sub-structures, the role of human power, electronic atmosphere, the role of human relations as independent variables which affect the development of electronic public relations. The study is of descriptive and survey type. Regarding the purpose, it was applied. It was also based on the documents and field work. The research tool was researcher-made and its related index of reliability appeared to be 0.84. The population consisted of all teachers and staff working in the Roudehen branch (totally 1100 subjects) out of whom 338 were considered as the research sample. The results of the study, using regression and Spearman rank order correlation coefficient, showed that the research independent variables do not have significant effect on the development of electronic public relations in Islamic Azad university Roudehen branch.
_||_