تاثیرگذاری بلوغ دانش بر نوآوری سازمانی در مراکز آموزشی درمانی استان مازندران
محورهای موضوعی : مدیریت آموزشیارکیده عباس پور 1 , وحید فلاح 2 , عبداله علی اسمعیلی 3
1 - دانشجوی دکتری گروه مدیریت آموزشی، واحد بابل، دانشگاه ازاد اسلامی، بابل، ایران
2 - استادیار و عضو هیات علمی گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه ازاد اسلامی، بابل، ایران
3 - استادیار و عضو هیات علمی گروه مدیریت آموزشی، واحد بابل، دانشگاه ازاد اسلامی، ساری، ایران
کلید واژه: نوآوری سازمانی, بلوغ دانش, مراکز آموزشی درمانی استان مازندران,
چکیده مقاله :
هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیرگذاری بلوغ دانش بر نوآوری سازمانی در مراکز آموزشی درمانی استان مازندران بوده است. جامعۀ آماری این تحقیق مراکز آموزشی درمانی غرب استان مازندران می باشند که 320 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شدند. در تحقیق موردنظر روش تحقیق روش توصیفی_پیمایشی میباشد. ابزار جمع آوری داده ها در این تحقیق پرسشنامه محقق ساخته می باشد. پایایی پرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بالاتر از (7/0) محاسبه شد. برای تعیین روایی این ابزارها از روایی صوری و محتوایی استفاده شد. در این تحقیق برای برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون مدل معادلات ساختاری و نرم افزار Smart PLSاستفاده شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها تاثیر بلوغ دانش بر نوآوری سازمانی در مراکز آموزشی درمانی استان مازندران مورد تایید قرار داد.
The purpose of this research was to investigate the impact of knowledge maturity on organizational innovation in medical education centers of Mazandaran province. The statistical population of this research is the medical education centers of the west of Mazandaran province, where 320 people were considered as samples. In this research, the research method is descriptive-survey method. The data collection tool in this research is a researcher-made questionnaire. The reliability of the questionnaires was calculated using Cronbach's alpha coefficient higher than (0.7). Form and content validity were used to determine the validity of these tools. In this research, structural equation model test and Smart PLS software were used for data analysis. The results of the data analysis confirmed the effect of knowledge maturity on organizational innovation in medical education centers of Mazandaran province.0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
_||_