طراحی الگوی عملکرد کارکنان پلیس زن در دوران کرونا
محورهای موضوعی : فصلنامه زن و جامعهحاجیه رجبی فرجاد 1 , سیده زهرا نوزن 2
1 - دانشیار گروه مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم انتظامی امین، تهران، ایران.
2 - استادیار گروه زبان و ادبیات، دانشگاه علوم انتظامی امین.
کلید واژه: عملکرد, کارکنان, پلیس زن, کرونا,
چکیده مقاله :
مقدمه و هدف: این پژوهش با هدف طراحی الگوی عملکرد کارکنان پلیس زن در دوران کرونا بوده است.
مواد و روشها: پژوهش حاضر از نظر هدف، توسعهای - کاربردی و روش پژوهش، کیفی از نوع دادهبنیان میباشد. جامعه آماری شامل 12 نفر از پلیسهای خانمی که در قسمتهای مختلف نیروی انتظامی مشغول به کار بودهاند. با حداقل 10 سال سابقه کار ، دارای مدرک کارشناسی ارشد بودند و نمونه گیری به روش غیرتصادفی هدفمند تا زمانی ادامه داشت که نظرات این خبرگان به نقطه اشباع رسید. ابزار گردآوری اطلاعات مصاحبه باز بوده است. نتایج مصاحبه با استفاده از روش دادهبنیان و با استفاده از نرمافزار مکسکیودا تجزیه و تحلیل گردیده است.
یافتهها: پس از پیاده سازی مصاحبهها، 45 کد اولیه تعیین شد و با استفاده از فرآیند بازبینی مقولهها، همچنین تغییرات مکرر در عنوان مقولات و ارتباط مقوله ها با زیر مجموعه مقولهها، مضامین محتوایی شناسایی شدند. شرایط علی شامل عوامل سازمانی و پاداش، شرایط زمینهای شامل عوامل مرتبط با شغل، عوامل راهبردی در دو بخش فردی و سازمانی و پیامدها در دو بخش فردی و سازمانی شناخته شدند.
بحث و نتیجهگیری: نتایج نشان داد به منظور ارتقای عملکرد کارکنان پلیس زن در فراجا، توجه به موضوعات زمینهای در کنار برطرف نمودن متغیرهای مزاحم، میتوان از طریق راهبردهای مناسب نسبت به آینده کارکنان پلیس زن امیدوار بود.
Introduction & Objective: The aim of this study was to design a performance model for female police officers during the corona.
Materials and Methods: The present study is a qualitative data type in terms of purpose, development-application and research method. The statistical population includes 12 female police officers who have worked in different parts of the police force. With at least 10 years of experience, they had a master's degree, and sampling in a non-random, targeted manner continued until the opinions of these experts reached saturation point. The interview data collection tool was open. The results of the interview were analyzed using the data-based method and using Maxioda software.
Results: After conducting the interviews, 45 initial codes were identified and content themes were identified using the category review process, as well as frequent changes in the category titles and the relationship of the categories with the subcategories. Causal conditions including organizational factors and rewards, background conditions including job-related factors, strategic factors in both individual and organizational sections and consequences in both individual and organizational sections were identified.
Discussion and Conclusion: The results showed that in order to improve the performance of female police officers in Faraja, paying attention to the underlying issues along with eliminating disturbing variables, one can hope for the future of female police officers through appropriate strategies.
11. Mauras S, Cohen-Addad V, Duboc G, Dupré la Tour M, Frasca P, Mathieu C, Viennot L. Mitigating COVID-19 outbreaks in workplaces and schools by hybrid telecommuting. PLoS computational biology, 2021, 17(8), e1009264.
12. Sezavar H. Investigation of the Working Ethics of Rehabilitation Center Employees: Welfare and Rehabilitation University; 2013. Woman and Family Studies, 6(21).87-102
13. Varvai A, Rezai Rad M. Comparative Study of Policewomen in Iran, Germany, Belgium, Denmark and Malaysia. Tehran: Amin Police Science University Publication; 2016
14. Mollel Eliphas R, Mulongo L, Razia M. The influence of performance appraisal practices on employee productivity: A case of Muheza District, Tanzania. Issues in Business Management and Economics. 2017; 5(4):45-59.
15. Richards EP. The role of law enforcement in public health emergencies: Special considerations for an all-hazards approach. Washington: US Department of Justice, Office of Justice Programs, Bureau of Justice; 2006.
16. Shayegan F. Policewoman; Past, Present, Future. Tehran: Amin Police Science University; 2015
17. King DR, Bauer F, Weng Q, Schriber S, Tarba S. What, when, and who: Manager involvement in predicting employee resistance to acquisition integration. Human Resource Management, 2020, 59(1), 63-81.
18.Mangi QA, Dogar GA, Bhutto SA, Lashari AA. Study of Emotional Labor, Cognitive Dissonance and Employee Engagement: A mediation analysis of Emotional Intelligence among Private School Teachers. Ilkogretim Online, 2021, 20(4).pp. 469-479
19. Carey G, Malbon E, Weier M, Duff G. Balancing stability and change: Lessons on policy responsiveness and turbulence in the disability care sector. Health & Social Care in the Community, 2022, 30(4), 1307-1314.
20. Bramble R. Optimal Telecommuting Contexts: Organizational and Individual Moderators of Telecommuting Effectiveness (Doctoral dissertation, Wayne State University). 2022.