بررسی تأثیر یکپارچگی زنجیره تأمین و مشتری مداری بر نوآوریهای مدیریتی پایدار با نقش متغیر تعدیلگر اشتراکگذاری اطلاعات در کسب وکارهای نو (مورد مطالعه: شهرکهای صنعتی استان زنجان)
محورهای موضوعی : مدیریتایمان خیرخواه 1 , البرز حاجی خانی 2 , راحله جمشیدلو 3 , سید مهدی معافی مدنی 4
1 - دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، واحد هیدج، دانشگاه آزاد اسلامی، هیدج، ایران.
2 - استادیار، گروه مهندسی صنایع، واحد هیدج، دانشگاه آزاد اسلامی، هیدج، ایران.
3 - گروه آموزشی مدیریت،استان زنجان
4 - استادیار گروه مدیریت، واحد هیدج، دانشگاه آزاد اسلامی، هیدج، ایران
کلید واژه: یکپارچهسازی, زنجیره تأمین, اشتراکگذاری, مشتریمداری,
چکیده مقاله :
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر همبستگی(یکپارچهسازی) زنجیره تأمین و مشتریمداری بر نوآوریهای مدیریتی پایدار با حضور اشتراکگذاری اطلاعات بهعنوان متغیر تعدیلکننده انجام گردید. این مقاله از نظر هدف کاربردی و نحوه جمعآوری اطلاعات مورد نیاز بهصورت توصیفی پیمایشی و نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری این پژوهش مدیران برخی از شرکتهای مشغول در شهرکهای صنعتی استان زنجان هستند. نمونه آماری براساس جدول مورگان 297 نفر در نظر گرفته شد. همچنین روش نمونهگیری در این پژوهش تصادفی در دسترس میباشد. روابط بین متغیرها و مؤلفههای مورد بررسی با استفاده از نرمافزارهای SPSS و معادلات ساختاری Smart PLS مدلسازی گردیده و جهت بررسی میزان تأثیر متغیرها از آزمون T استفاده شده است. نتایج نشان داد: یکپارچهسازی زنجیره تأمین بر نوآوریهای مدیریتی تأثیر معنادار دارد. همچنین مشتریمداری نیز بر نوآوریهای مدیریتی پایدار تأثیر معنادار دارد. یکپارچهسازی زنجیرهتأمین بر نوآوریهای مدیریتی پایدار با حضور اشتراکگذاری اطلاعات بهعنوان متغیر تعدیلکننده تأثیر معنادار دارد. مشتریمداری نیز بر نوآوریهای مدیریتی پایدار با حضور اشتراکگذاری اطلاعات بهعنوان متغیر تعدیلکننده تأثیر معنادار دارد.