ارائه مدلی جهت بازار فروش کالاهای جدید به روش وان تو وان مارکتینگ
محورهای موضوعی : آینده پژوهی
1 - دانشیار گروه مدیریت آموزشی، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران ( مسئول مکاتبات)
کلید واژه: " مدیریت ارتباط با مشتری", "بازاریابی نفر به نفر", "بازاریابی وان تو وان", " بازاریابی رابطه مند",
چکیده مقاله :
هدف پژوهش حاضر ارائه مدلی جهت بازار فروش کالاهای جدید به روش وان تو وان مارکتینگ است. از آن جایی که در پژوهش های کاربردی هدف اصلی صرفا کشف علمی نیست، بلکه آزمودن و بررسی کاربرد دانش است، بنابراین روش این تحقیق از نظر هدف کاربردی است و به روش اکتشافی انجام شده است. نحوه گردآوری داده ها به روش آمیخته (کمی و کیفی) صورت گرفته است و ابزار گرد آوری داده ها مصاحبه با خبرگان با انجام مصاحبههای تخصصی به روش دلفی، و پرسشنامه می باشد. لذا بر همین اساس، تعداد 375 نفر از بازار فروش کالاهای جدید به روش وان تو وان مارکتینگ (در بخش کمی) و 17 نفر از خبرگان و متخصصان این حوزه (در بخش کیفی) در این پژوهش همکاری کردند. تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده، به دو روش توصیفی و استنباطی از طریق نرم افزار SPSS 16 و Smart PLS انجام شد. پس از انجام پژوهش نتایج نشان داد که: نظام مند بودن، گرایش تکنولوژی، گرایش به طراحی، گرایش بازار، استفاده از منابع، مبنای تلاش صورت گرفته برای کالاهای جدید، مفهوم سازی کالای جدید، و در نهایت مدیریت کالای جدید؛ تحت عنوان مولفههای بازار فروش کالاهای جدید به روش وان تو وان مارکتینگ؛ مورد تائید قرار گرفت. آزمون های برازش مدل، نشان از اعتبار مدل داشت.
The purpose of this study is to provide a model for the market for the sale of new goods using the one-to-one marketing method. Since in applied research, the main goal is not only scientific discovery, but also to test and study the application of knowledge, so the method of this research is applied in terms of purpose and has been done by exploratory method. The data collection method is mixed (quantitative and qualitative) and the data collection tool is interviews with experts by conducting specialized interviews in Delphi method and a questionnaire. Therefore, 375 people from the market of selling new goods by one-to-one marketing method (in the quantitative section) and 17 experts and specialists in this field (in the qualitative section) participated in this research. The collected data were analyzed by descriptive and inferential methods through SPSS 16 and Smart PLS software. After conducting research, the results showed that: systematicity, technology orientation, design orientation, market orientation, resource use, the basis of efforts for new goods, conceptualization of new goods, and finally new product management; Under the heading of market components of selling new goods by one-to-one marketing method; Approved. Model fit tests showed the validity of the model.
_||_