ارائه مدلی از نقش تمایزات فردی برپیش بینی تبلیغات چریکی با استفاده از شبکه عصبی پرسپترون
محورهای موضوعی : آینده پژوهیتارا طائفی 1 , وحیدرضا میرابی 2 , قاسمعلی بازایی 3 , سهیل سرمد سعیدی 4
1 - مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
2 - مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران مرکزی
3 - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
4 - مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
کلید واژه: "شبکه عصبی پرسپترون", "تبلیغات چریکی", " آزمون شخصیت شناسی مایرز-بریگز", " تمایزات فردی",
چکیده مقاله :
تبلیغات چریکی بر خلاف الگوهای تعریف شده ، با استفاده از ایده های ساده و انعطاف پذیر در تلاش است تا با جذب مخاطبان در دل آن ها نفوذ کند و با صرف کمترین هزینه در آینده سودآوری را ایجاد نماید. بخشی از این فرایند با توجه به شخصیت درونی فرد شکل می گیرد و بررسی تمایزات فردی مخاطبین و مشتریان اهمیت می یابد . هدف پژوهش، ارائه مدلی از نقش تمایزات فردی برپیش بینی تبلیغات چریکی می باشد. با توجه به هدف ، روش پژوهش از نظرهدف اکتشافی و روش آن توصیفی_ پیمایشی می باشد. نگرش و شخصیت شناسی به ترتیب با شاخص های(انگیزه های روانی و بعد فنی برای نگرش ) و (آزمون استاندار شخصیت شناسی مایزر و بریگز برای شخصیت شناسی) شناسایی شد. جامعه آماری مشتریان شرکت کسب و کار ورزشی (گو اسپرت )می باشد . روش نمونه گیری طبقاتی وطبق فرمول کوکران 277 نفردر نظر گرفته شد. داده های اولیه در 2 پرسشنامه شامل پرسشنامه استاندار مایرز-بریگز 70 سئوال بسته و تخصصی و دیگری محقق ساخته شامل 25 سئوال بسته و تخصصی گردآوری شده است ، که به کمک روش شبکه عصبی مصنوعی پرسپترون الگو، با برازش 92% با 2 نرون پنهان و 4 نرون خروجی مبنی بر 4 استراتژی تعریف شده برای پیش بینی تبلیغات چریکی مناسب با استفاده از متغیر نگرش و شخصیت طراحی شد.
Guerilla Advertising in Contrast of Definition Pattern, Attempt to Use Simplicity and Flexibility Idea For Penetrate and Attract In Customer Heart to Have Maximum Profit With Minimize their Cost. Personal Differentiation Research is so important for result some side of this Attitude Made by Attention on personal personality. The goal of this research is Future Studies Presenting for Presenting Model of Personal Differentiation Role on Guerilla Advertising. The Purpose is Exploratory, the Method is Descriptive Survey. Two Indicator Recognize such as Attitude with psychology Motivation and technical dimension, personality With Myers-Briggs Indicator Test. Population is Go sport Customer, use classify method to choose the sample, number of Sample with Cochran Formula 277 person. For data collecting have2 Specific and closed Questioner including standard MBTI Questioner with 70 Question and another one with 25 Closed And Specified Questioner Made by Researcher , with use Perceptron Artificial Neural Network by (MATLAB Software). the result of Neural Network Get Fit Model With 92%Coefficience Confidence to Define 4 clearly strategic of Interdependencies between Guerilla Advertising and personality, Attitude Indicator for Predict and analysis the new input and select the suitable strategy.
فهرست منابع:
1) احمدی، رضا؛ خلیلی، زهره (1393). فنون روش های کمی تحقیق با نگرش شبکه عصبی مصنوعی، تهران، انتشارات سمت.
2) بطحایی،عطیه (1393). تبلیغات چریکی، تهران، انتشارات سیته.
3) تولایی، حیدر؛ جوانمری، جواد (1393). روش تحقیق در علوم رفتاری، تبریز، انتشارات تایماز.
4) ترکمن، پرویز; (1395). تحلیل ارزش های فردی و اجتماعی، تهران، انتشارات علمی و فرهنگی.
4) حافظ نیا، محمد رضا(1387). مقدمه ای برروش تحقیق در علوم رفتاری، تهران، انتشارات سمت.
5) حیدریان، رضا؛ رضائیان، نادر(1394). طراحی مدل نقش تمایزات فردی بر بهره وری سازمان،فصلنامه کاوش های مدیریت بازرگانی، شماره 20، صص 25-15.
6) خاکی، غلامرضا(1388). روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی، تهران، انتشارات تحقیقات بازرگانی.
7) درگی، پرویز(1394). چگونه می توانیم در رسانه های اجتماعی متفاوت عمل کنیم، فصلنامه توسعه مهندسی مجدد، شماره 8، صص 36-25.
8) سرمد، زهره(1389). روش تحقیق در علوم رفتاری، تهران، انتشارات آگاه.
9) سکاران، اوما (1390). روش تحقیق در مدیریت ، تهران،مرکز آموزش مدیریت دولتی.
10) ملکی راد، محمد(1394). کلیدهای اثربخش در بازاریابی امروزی، تهران، انتشارات فرهنگ زندگی.
11) میرابی، وحیدرضا؛ سرمد سعیدی، سهیل (1393). بازاریابی جهانی، تهران، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.
14) Akar, A. (2000). Advertising Rules, U.S.A, Harward University.
15) Bohem, M. (2016). Consumer Psychology, Annual Reviews of Psychology, vol141, pp 25-37.
16) Fang, M;Voyer, j. (2010). Personal Differentiation effect in social Media, Journal of consumer marketing, vol18, pp12-25.
17) Gavin, S. (2015). The Anatomy of Buzz, England, Row Business.
18) Graiser, A.S. (2015). Resonance of archetype in the media, Journal of research in personality, vol43, pp54-63.
19) Hesson,P; Jacy, J. (2000). Quantitative Method in Behavioral Science, England, Oxford University.
20) Howkins, D. (2000). Advertising in Marketing, U.S.A, Harward.
21) Howkins, D. (2011). Innovation in Marketing Research. U.S.A, Harward.
22) Jackson, S. (2018). The Moderating Effect of Psychology Reactance& Product Involvement, journal of Electronic commerce Research, vol9, pp13-20.
23) Thrstrone, A;John,Ross (2017).Guerilla Advertising, Marketing Research, vol12, pp22-12.
24) Tsai, C. (2009). Customer Churn Prediction by hybrid Neural Network, Journal of expert system, Vol36, pp12547-12553.
_||_فهرست منابع:
1) احمدی، رضا؛ خلیلی، زهره (1393). فنون روش های کمی تحقیق با نگرش شبکه عصبی مصنوعی، تهران، انتشارات سمت.
2) بطحایی،عطیه (1393). تبلیغات چریکی، تهران، انتشارات سیته.
3) تولایی، حیدر؛ جوانمری، جواد (1393). روش تحقیق در علوم رفتاری، تبریز، انتشارات تایماز.
4) ترکمن، پرویز; (1395). تحلیل ارزش های فردی و اجتماعی، تهران، انتشارات علمی و فرهنگی.
4) حافظ نیا، محمد رضا(1387). مقدمه ای برروش تحقیق در علوم رفتاری، تهران، انتشارات سمت.
5) حیدریان، رضا؛ رضائیان، نادر(1394). طراحی مدل نقش تمایزات فردی بر بهره وری سازمان،فصلنامه کاوش های مدیریت بازرگانی، شماره 20، صص 25-15.
6) خاکی، غلامرضا(1388). روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی، تهران، انتشارات تحقیقات بازرگانی.
7) درگی، پرویز(1394). چگونه می توانیم در رسانه های اجتماعی متفاوت عمل کنیم، فصلنامه توسعه مهندسی مجدد، شماره 8، صص 36-25.
8) سرمد، زهره(1389). روش تحقیق در علوم رفتاری، تهران، انتشارات آگاه.
9) سکاران، اوما (1390). روش تحقیق در مدیریت ، تهران،مرکز آموزش مدیریت دولتی.
10) ملکی راد، محمد(1394). کلیدهای اثربخش در بازاریابی امروزی، تهران، انتشارات فرهنگ زندگی.
11) میرابی، وحیدرضا؛ سرمد سعیدی، سهیل (1393). بازاریابی جهانی، تهران، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.
14) Akar, A. (2000). Advertising Rules, U.S.A, Harward University.
15) Bohem, M. (2016). Consumer Psychology, Annual Reviews of Psychology, vol141, pp 25-37.
16) Fang, M;Voyer, j. (2010). Personal Differentiation effect in social Media, Journal of consumer marketing, vol18, pp12-25.
17) Gavin, S. (2015). The Anatomy of Buzz, England, Row Business.
18) Graiser, A.S. (2015). Resonance of archetype in the media, Journal of research in personality, vol43, pp54-63.
19) Hesson,P; Jacy, J. (2000). Quantitative Method in Behavioral Science, England, Oxford University.
20) Howkins, D. (2000). Advertising in Marketing, U.S.A, Harward.
21) Howkins, D. (2011). Innovation in Marketing Research. U.S.A, Harward.
22) Jackson, S. (2018). The Moderating Effect of Psychology Reactance& Product Involvement, journal of Electronic commerce Research, vol9, pp13-20.
23) Thrstrone, A;John,Ross (2017).Guerilla Advertising, Marketing Research, vol12, pp22-12.
24) Tsai, C. (2009). Customer Churn Prediction by hybrid Neural Network, Journal of expert system, Vol36, pp12547-12553.