مقایسه پیشرفت تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات نظام آموزش مجازی و سنتی در دانشگاه آزاد اسلامی
محورهای موضوعی : آینده پژوهیدکتر اسماعیل کاوسی 1 , جواد مقدسی 2 , نادی علیزاده 3
1 - ندارد
2 - مسئول مکاتبات
3 - ندارد
کلید واژه: پیشرفت تحصیلی, آموزش مجازی, آموزش سنتی,
چکیده مقاله :
ارزیابی عملکرد می تواند به دستیابی به اهداف مختلف کمک کند ولی اصلی ترین آنها فراهم آوردن اطلاعاتدربارة رفتارهاست، سایر مقاصد ارزیابی عملکرد را می توان در دو طبقه داوری در مورد عملکردهای قبلی وبهبود و بهسازی عملکردهای آتی تقسیم کرد. در ارزیابی عملکرد قبلی به فعالیتهای گذشته تاکید می شود،عمدتاً اندازهگیری و مقایسه عملکرد و همچنین چگونگی استفاده از اطلاعات ایجاد شده مورد توجه میباشد.داوری در مورد عملکردهای قبلی بازخورد باارزشی را درباره اثربخشی روشهای گزینش و برنامه های آموزشسازمان فراهم می آورد. در ارزیابی عملکرد با جهت گیری بهبود و بهسازی، برعملکرد آینده و استفاده ازاطلاعات حاصل از ارزشیابی ها برای پیشرفت تاکید می شود. اگر منظور از فرایند ارزیابی افزایش عملکرد درآینده است، مدیریت میتواند اهداف دور و نزدیک کارکنان، حذف موانع و مشکلات موجود در سر راهعملکرد و نیازهای آموزشی آینده را در کانون توجه قرار دهد. پژوهش حاضر با هدف بررسی و مقایسهپیشرفت تحصیلی دانشجویان نظام آموزش مجازی و سنتی در دانشگاه آزاد اسلامی، انجام شد. جامعه آماریتحقیق 101 نفر دانشجو ( 63 نفر دانشجوی نظام آموزش مجازی و 38 نفر دانشجوی نظام آموزش سنتی)میباشد که به منظور گردآوری داده ها از نمرات تحصیلی دانشجویان سال آخر رشته مدیریت فناوریاطلاعات مقطع کارشناسی ارشد در دو دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی و واحد علوم و تحقیقاتاستفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون Tاستفاده گردیده و نتایج تحقیق نشان داده است که بین پیشرفت تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات نظام آموزش مجازی وسنتی در دانشگاه آزاد اسلامی تفاوت معنی داری وجود دارد.
most major one of them. Other performance evaluation criterias can be divided into two classes of previousperformances and modification and improvement of further. In previous performance evaluation the emphasis ison previous actions, primarily measuring and comparing performance also how to use provided information is ofinterest. Viewings of previous performance records provide valuable feedback on selecting methodseffectiveness and organizations educational programs. In performance evaluation with modification andimprovement approach, the emphasis shift on future work and the use of evaluation information for progress.Management can focus on employees short and long term goals, eliminating performance drawbacks andproblems in the way, and future educational needs if performance improvement is the intention of evaluation.The present research aim is comparing academic development of master students in virtual learning environmentversus traditional learning environment in Islamic Azad University. The statistical population sample size in thisresearch is 101 students (63 students of virtual learning system and 38 students of traditional learning system).Data gathered from senior students of Islamic Azad University E-Campus and Islamic Azad University Scienceand research Campus. E-campus learning system is virtual and Science and Research campus learning system istraditional. First the students marks were gathered from both campus, then t-test was used in order to analyze thedata. In conclusion, the research shows that there is a significant difference between academic development ofmaster students in virtual learning environment and traditional learning environment in Islamic Azad University.