استراتژیهای مدیریت دانش در صنعت نشر
محورهای موضوعی : مدیریت رسانهسید عبدالله سجادی جاغرق 1 , فیروز دیندار فرکوش 2 , مصطفی رضایی 3
1 - عهدهدار مکاتبات
2 - -
3 - -
کلید واژه: چابکی, مدیریت دانش, صنعت نشر و مراکز چاپ و نشر,
چکیده مقاله :
دانش بهعنوان مهمترین جنبه رقابتی، سازمان را قادر میسازد تا بهرهور باشد و از محصولات و خدمات رقابتی رها شود. یکی از پایههای افزایش بهرهوری مدیریت دانش، چابک بودن مؤثر آن است. توسعه و گستردگی ادبیات در حوزه مدیریت دانش و چابکی سازمانی، اهمیت این دو مقوله را نشان میدهد. روش تحقیق این پژوهش کتابخانهای و میدانی میباشد. در این مقاله سعی میشود شکلی از همگرایی این دو را از این نظر که ابعاد آنها بسیار با یکدیگر ارتباط دارند، در صنعت نشر مورد آزمون قرار میدهیم و استدلال میکنیم که چابکی سازمانی زمانی حاصل میشود که مدیریت دانش، از همه نظر، در حالت تعادل باشد. تعداد 12 مرکز چاپ و نشر در ایران بهعنوان موردمطالعه انتخابشده است و وضعیت چابکی و مدیریت دانش در آن مورد ارزیابی قرار میگیرد.
Knowledge as the most important competitive edge, organizations enabling to be productive and competitive products and services to be abandoned. One of the foundations of knowledge management to increase productivity, agility being effective. The development and spread of literature in the field of knowledge management and organizational agility, the importance of these two categories show. The research methodology library is athletics. This paper is a form of convergence of these two aspects in the sense that they are related to each other, we tested the publishing industry and argue that organizational agility is achieved when the knowledge of all comments, are in equilibrium. Publishing centers twelve in iran as a case study and the agility and knowledge management in its evaluated.