الگوی برنامه ریزی برای برنامه سازی موفق در تلویزیون
محورهای موضوعی : مدیریت رسانهجاوید ایمانی 1 , رضا نجف بیگی، 2 , آرین قلی پور 3
1 - ندارد
2 - نویسنده و عهده دار مکاتبات
3 - ندارد
کلید واژه: برنامه ریزی, برنامه سازی, تلویزیون,
چکیده مقاله :
برنامه ریزی را تصور و طراحی وضعیت مطلوب و پیش بینی کردن راه ها و وسایلی که نیل به آن را میسر سازد تعریف کرده اند، اما برنامه ریزی برای برنامه سازی در تلویزیون فرآیندی دشوار و تخصصی است. در این شرایط، در اختیار داشتن الگوی علمی و عملیبرای برنامه ریزی ضروری است. در این تحقیق به این سوال پاسخ داده شده است که برنامه ریزی برای برنامه سازی موفق در تلویزیونباید دارای چه وی ژگی هایی باشد. جامعه پژوهش دربرگیرنده صاحب نظران مدیریتی آشنا با مفاهیم رسانه ای و صاحب نظران رسانه ایآشنا با مفاهیم مدیریتی بوده است. براساس روش کیفی زمینه بنیان و نمونه گیری گلوله برفی، با سی نفر از کارشناسان مصاحبه شده والگوی برنامه ریزی برای برنامه سازی موفق در تلویزیون استخراج شده است. نظریه و الگوی پدیدار شده مبین آن است که برنامه سازیموفق در تلویزیون، نیازمند بستر لازم، مهیا شدن شرایط علّی و اتخاذ راهبردهای مناسب است، اگرچه نقش عوامل مداخله گر در اینفرآیند نباید از نظر دور نگه داشته شود.واژگان کلی