بررسی تاثیر قبیلههای مجازی بر پیامدهای پست مدرن رفتار مصرفکننده در رسانههای اجتماعی
محورهای موضوعی : مدیریت رسانهبهرام خیری 1 , محمد مهدی پویان 2
1 - دانشیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
2 - کارشناسارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامیواحد تهران مرکزی، تهران، ایران
کلید واژه: رسانه اجتماعی, بازاریابی پست مدرن, قبیلههای مجازی مصرف, رفتار مصرفکننده,
چکیده مقاله :
رشد و محبوبیت رسانههای اجتماعی در میان افراد سبب ایجاد رویکردهای جدید ارتباطی شده است. از سوی دیگر ادغام مفاهیم بازاریابی رسانههای اجتماعی با مفاهیم بازاریابی پست مدرن سببساز ایجاد فصل مشترکی بین این دو مفهوم شده است. این مقاله با بررسی و هماهنگسازی نظریات ارائه شده پیرامون این دو مفهوم درصدد بررسی و پیشبینی تاثیرات قبیلههای مجازی مصرف بر پیامدهای پست مدرن رفتار مصرفکننده که مولفههای آن عبارتند از پیامدهای وفادارانه، روی سیاه بازاریابی، قدرت مصرفکننده، فراواقعگرایی و کثرتگرایی در رسانههای اجتماعی. دادههای پرسشنامه به دست آمده با استفاده از حجم نمونه 230 نفر از دانشجویان، با استفاده از روش حداقل مربعات جزئی مدل معادلات ساختاری و با استفاده از نرمافزار Smart PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج پیشبینی میکند که در جامعه فوقالذکر قبیلههای مجازی مصرف بر تمامیمتغییرهای پیامد تاثیر معناداری دارد.
The growth and popularity of social media is communication among people creating new approaches. This article reviews and synchronization Comments on this concept seeks to investigate and predict the effects of tribes allowable percentage of the consequences of postmodern consumer behavior that its components are consequences faithfully, black marketing, power consumption, Surrealism and pluralism in social media. Questionnaire data were obtained using a sample size of 230 students at, using structural equation modeling using partial least squares analysis software Smart PLS is located. Results predicts that in the aforesaid tribes are permitted to consume a significant impact on all outcome variables