تحلیل بازتاب تصویری هدفمندی یارانه ها در رسانه
محورهای موضوعی : مدیریت رسانهبهاره بخشی 1 , لیلا شاهرخ 2 , نرگس علیخانی 3
1 - ندارد
2 - ندارد
3 - نویسنده مسئول مکاتبات
کلید واژه: کاریکاتور, یارانه, تورم, مخاطب,
چکیده مقاله :
یارانه یا سوبسید، شکلی از کمک مالی است که به یک تجارتیا بخش اقتصادیپرداخت میشود.بیشتر یارانهها توسط دولتبرای تولیدکنندگانیا توزیعکنندگاندر یک صنعت، برای جلوگیری از رکودآنصنعت یا جلوگیری از افزایش قیمت تولیدات آن و یا برای ترغیب به استخدام نیروی کار بیشتر اعطامیشوند. اما امروزه شکل آن تغییر کرده است.این مقاله بر مبنی نظریات میلتون فریدمن وآدام اسمیت نوشته شده است. در این مقاله نمونه ای) مرکب از 50 کاریکاتور از وب سایت ها، وبلاگ ها و روزنامه ها در بازده زمانی سه ماهه اول سال 90فروردین تا خردادماه ) مورد تحلیل کمی قرار گرفته است. هدف از بررسی کاریکاتور های یارانه بررسیبازخورد جامعه نسبت به موضوع هدفمندی یارانه ها می باشد .