تحلیل عوامل مؤثر بر پذیرش فناوریهای هوشمند در صنعت پوشاک ورزشی (مورد مطالعه: فروشگاههای لوازم ورزشی شهر تهران)
محورهای موضوعی : نوآوری در مدیریت ورزشی
1 - استادیار، گروه رفتار حرکتی و روانشناسی ورزشی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
کلید واژه: صنعت پوشاک, فروشگاههای لوازم ورزشی, فناوریهای هوشمند,
چکیده مقاله :
پژوهش حاضر با هدف تحلیل عوامل مؤثر بر پذیرش فناوریهای هوشمند در صنعت پوشاک ورزشی (مورد مطالعه: فروشگاههای لوازم ورزشی شهر تهران) انجام شده است. این تحقیق از حیث هدف کاربردی، از نظر روش اجرا توصیفی پیمایشی و از نظر روش گردآوری اطلاعات، کمی (میدانی) است. جامعه آماری، مشتریان فروشگاههای لوازم ورزشی شهر تهران میباشد، که یک جامعه نامحدود میباشند، نمونه پژوهش با استفاده از جدول مورگان 384 برآورد شد، که طبق روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت تحلیل روایی مدل پژوهش پس از جمع آوری دادههای پرسشنامه و تجزیه و تحلیل دادهها بر اساس نرم افزار لیزرل، شاخصهای برازندگی مدل مورد بررسی قرار گرفت. برای بررسی پایایی پرسشنامهها، از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شده که جهت تعیین همسانی درونی مقیاس اندازه گیری بکار میرود. مقدار ضریب آلفای کرونباخ این پژوهش 855/0 میباشد که نشان دهنده میزان بسیار مطلوب پایایی پرسشنامه است. به منظور تحلیل دادهها و آزمون فرضیههای تحقیق از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که بین مفهوم اشتیاق به فن آوری، مفهوم سهولت، مفهوم سودمندی، عملکرد برتر، مفهوم سازگاری، و شهرت فروشگاه در تعیین نگرش مشتریان و تمایلات رفتاری نسبت به فن آوری های هوشمند رابطه معناداری وجود دارد. بنابراین به فروشگاههای لوازم ورزشی شهر تهران پیشنهاد میشود با توجه به عواملی مانند عملکرد برتر، مفهوم سازگاری، مفهوم سهولت در استفاده و مفهوم سوددهی، تمایل مشتریان برای پذیرش فناوریهای هوشمند در صنعت پوشاک ورزشی را افزایش دهند.
The present research was con
_||_