بررسی میزان مشارکت ناشران در فرآیند تولید کتاب در شهر تهران
محورهای موضوعی : مدیریت فرهنگیرمضانعلی رؤیایی 1 , سهراب حمیدی 2
1 - ندارد
2 - ندارد
کلید واژه: تولید کتاب, نشر کتاب, مشارکت ناشران,
چکیده مقاله :
در این نوشتار، نخست به نشر کتاب و اهمیت و تحول آن در ایران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشارهنموده، سپس فرآیند تولید کتاب در 24 مرحله تشریح می گردد. در ادامه ضمن معرفی پژوهش، اهداف پژوهش ،فرضیه ها، جامعه آماری ، روش نمونه گیری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به تحقیق ؛ ابزار اندازه گیری در 14 سؤالمطرح می گردد. در ادامه به یافته های پژوهش در محورهای 14 گانه اشاره می شود. با ارزیابی سهم هر یک از عواملتولید کتاب این نتیجه به دست آمده است که ناشر و دولت به عنوان تعیین کننده ترین عوامل محسوب می شوند.
In this writing, first the publication of book, its importance and itsevolution in Iran before and after the victory of Islamic revolution arepointed out, and the process of book production is explained. Afterwards,as the investigation is introduced, its goals, hypotheses, statistical society,the method of taking sample and the analysis of the data from the researchand the measuring tools are proposed through 14 questions. Eventually, thefindings from the investigation are pointed out in the 14 axes. Measuringthe role of each factor of book production, it is concluded that the publisherand the government are known as the most determining factors.