بررسی مقایسه ای نحوه نگرش زیست محیطی دانشجویان متوسطه ایران و هند
محورهای موضوعی : مدیریت محیط زیستسیدمحمد شبیری 1 , ان . ان پاهالادا 2
1 -
2 -
کلید واژه: ایران, نگرش زیست محیطی, سلامتی و بهداشت, حیات وحش, جنگل ها, آلوده کننده ها, انفجار جمعیت, موضوعات زیست محیطی, هندوستان, مدارس دولتی و خصوصی, مقیاس نگرش زیست محیطی (TEAS),
چکیده مقاله :
در این مطالعه، محقق نگرش زیست محیطی دانش آموزان مدارس متوسطه را در دو کشور ایران و هندوستان مورد بررسی قرار می دهد 991 دانش آموز از طریق روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای از 103 دبیرستان واقع در شهرهای تهران و میسور مشتمل بر 476 پسر و 515 دختر انتخاب شدند، این افراد با ابزار مقیاس نگرش زیست محیطی (TEAS) که توسط (Hasseen Tai) استاندارد شده بود مورد ارزیابی قرار گرفتند.نتایج نشان می دهد که تفاوت بین گروهی و درون گروهی معنی داری بین نگرش زیست محیطی دانش آموزان مدارس متوسطه ایران و هندوستان با توجه به جنسیت آنها وجود دارد. همچنین نوع مدیریت مدرسه (دولتی و خصوصی) به عنوان فاکتوری است که می تواند بر نگرش زیست محیطی دانش آموزان تاثیر گذارد.
12