شناسایی و رتبه بندی عوامل آمیخته بازاریابی خدمات در صنعت بانکداری ایران با تاکید بر خدمات مالی و سرمایه گذاری (با استفاده از تکنیک دیمتل )
محورهای موضوعی : دانش سرمایهگذاری
رضا محمدکاظمی
1
(دانشیار گروه کسب و کار - دانشکده کارآفرینی -دانشگاه تهران)
سعید کاردار
2
(عضو هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی - واحد علوم و تحقیقات)
مهناز پوریز
3
(دانشجوی دکترای کارآفرینی - دانشگاه تهران)
کلید واژه: دیمتل, صنعت بانکداری, عوامل آمیخته بازاریابی خدمات,
چکیده مقاله :
در بازار پر رقابت کنونی، شناخت مهمترین عوامل تاثیرگذار بر رفتار مشتریان و مصرف کنندگان امری بسیار مهم بشمار می آید. هر سازمانی باید بداند سرمایه گذاری بر روی کدام عامل بیشترین میزان بازدهی را خواهد داشت. در این میان بانک ها با دنیای پیچیده رقابتی که در پیش روی خود می بینند، نیاز به شناخت این عوامل دارند. عواملی که متفاوت با صنایع تولیدی است. از این رو بانک ها نیاز به شناسایی عوامل آمیخته بازاریابی خاص خود و همچنین شناخت مهمترین عوامل آن دارند. از این رو پژوهش حاضر پس از مرور ادبیات، عوامل این آمیخته را شناسایی کرده و پس از ان با استفاده از روش دیمتل، به رتبه بندی آنها و در نتیجه معرفی مهمترین عامل کرده است. با توجه به نتایج بدست آمده، عوامل قیمت و کارکنان بیشترین تاثیرگذاری را دارند.
In the current competitive market, identify the major factors affecting the behavior of consumers is considered very important. Every organization needs to know to capitalize on one of the highest yield will be. The banks with the complex world of competition that they face, they need to recognize these factors. The factors that the manufacturing industry is different. Therefore, banks need to identify its own marketing mix and also have knowledge of the most important factors. Therefore, after reviewing research literature, these factors combined to identify and then using DEMATEL, to rank them and thus introduce the most important factor. According to the results, of which the price and the staff are most effective.
_||_