شناسایی عوامل موثر بر پذیرش نوآوری کارت های چند منظوره در بانک سرمایه و رتبه بندی عوامل با رویکرد فازی
محورهای موضوعی : دانش سرمایهگذاری
عباس خمسه
1
(هیات علمی دانشگاه آزاد کرج)
کلید واژه: بانک سرمایه, کارت چند منظوره, بانکداری الکترونیکی, نوآوری پذیرش نوآوری,
چکیده مقاله :
این پژوهش، به منظور شناسایی عوامل موثر بر پذیرش نوآوری کارت های چند منظوره در بانک سرمایه(شعب شهر تهران)، با 5 عامل اصلی که عبارتند از: رضایت مندی، متغییر های بیرونی، عوامل سازمانی، عوامل حمایتی، عوامل همکار وهماهنگی، و28شاخص شکل گرفته است. میزان موثربودن این شاخص ها در پذیرش نوآوری پس از طراحی پرسشنامه با طیف لیکرت و توزیع آن میان 240 نفر از مدیران ، کارشناسان و مشتریان شعب بانک سرمایه تهران، و با استفاده از معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل، مدل پژوهش مورد برازش قرار گرفته است که در نهایت5 عامل با 23شاخص پذیرفته شد. طبق پژوهش انجام شده، پذیرش نوآوری موفق در بانک سرمایه مستلزم توجه به همه عوامل فوق می باشد. همچنین نتایج، نشان دهنده آن است که عوامل اجتماعی نوآوری خدمات در رتبه اول اهمیت می باشد و توجه ویژه به شاخص های عامل اجتماعی تاثیر ویژه ای بر پذیرش نوآوری کارت های چندمنظوره در بانک سرمایه دارد.
Multi-purpose Card in investment bank (branches in Tehran city) by five main factors including satisfaction, external variables, organizational factors, supportive factors, collaboration and coordination factors, and 28 indicators. The level of effectiveness of these indicators in the innovation acceptance of the research model is processed after designing a Likert-spectrum questionnaire and distributing it to 240 managers, experts and clients of investment Bank branches in Tehran, using the structural equations and LISREL software, which 5 factors with 23 indices were finally accepted. According to the research, a successful innovation acceptance in investment Bank requires consideration of all the above factors. The results also indicate that social factors of service innovation are of prime importance and special attention to social factor indices has a significant impact on acceptance of the multi-purpose card innovation in investment Bank.
_||_