Applying Flipped Language Classroom (FLC) in Reading Course: Analyzing Iranian EFL Learners' Reading Comprehension Ability and Their Views
محورهای موضوعی : Applied LinguisticsFatemeh Ebrahimnezhad Shirvani 1
1 - Ph.D. Candidate, Department of English Language Teaching, Qaemshahr Branch, Islamic Azad University, Qameshahr, Iran
کلید واژه: reading comprehension ability, Flipped Language Classroom (FLC), View,
چکیده مقاله :
The present study investigated the effectiveness of Flipped Language Classroom (FLC) in EFL learners’ reading course and their views. In doing so, a total number of 30 pre-intermediate students was selected based on the convenience sampling. A pre-test was administered to the participants at the beginning of the term to ensure that they had the same language background. Then, they were randomly assigned as experimental and control group (15 students in each group). FLC was implemented in 12 sessions with the experimental group, while the control group received traditional method of teaching reading skill. At the end of the experiment, a posttest of reading was assigned to both groups to determine the positive effect of FLC on the EFL learners' reading achievement. In addition, a related questionnaire was administered among the experimental group to explore their views on the mentioned method. By conducting this study, it was found that FLC had positive effect on the students' reading performance. The experimental study has also indicated the positive students’ views toward this communicative teaching method. On the whole, the participants’ overall satisfaction towards FCI method was achieved by this study. It is worthy to note that findings of the present work can provide the students and teachers with evidence that flipped classroom instruction could be used to improve EFL learners' reading comprehension skill.
پژوهش حاضر به بررسی آﻣﻮزﺵ ﮐﻼﺳﯽ ﻣﻌﮑﻮس (فلیپ) در دوره خواندن زبان آموزان زبان انگلیسی و دیدگاه آنها پرداخته است. بدین منظور تعداد 30 زبان آموز مقطع پیش متوسطه بر اساس نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. یک پیش آزمون در ابتدای ترم انجام شد تا از داشتن پیشینه زبانی یکسان شرکت کنندگان اطمینان حاصل شود. سپس به صورت تصادفی آنها در دو گروه آزمایش و کنترل (هر گروه 15 نفر) قرار گرفتند. این روش آموزشی در 12 جلسه با گروه آزمایش اجرا شد و گروه کنترل به روش سنتی آموزش مهارت خواندن را دریافت کردند. در پایان آموزش، پس آزمون خواندن برای هر دو گروه تعیین شد تا تأثیر مثبت آموزش فلیپ بر پیشرفت خواندن زبان آموزان تعیین شود. علاوه بر این، پرسشنامه مرتبط با گروه آزمایش برای بررسی دیدگاه آنها در مورد روش مذکور اجرا شد. با انجام این مطالعه مشخص شد که آﻣﻮزﺵ ﮐﻼﺳﯽ ﻣﻌﮑﻮس بر عملکرد خواندن دانشآموزان تأثیر مثبت دارد. پژوهش تجربی نیز بیانگر دیدگاه مثبت زبان آموزان نسبت به این روش تدریس ارتباطی است. در مجموع، رضایت کلی شرکت کنندگان از روش آﻣﻮزﺵ فلیپ در این تحقیق به دست آمد. شایان ذکر است که یافتههای کار حاضر میتواند شواهدی را در اختیار دانشآموزان و معلمان قرار دهد که نشان میدهد آموزش کلاسی ﻣﻌﮑﻮس (فلیپ) میتواند برای بهبود مهارت درک مطلب زبان آموزان مورد استفاده قرار گیرد