ارائه الگویی هوشمند جهت برنامه ریزی راهبردی در کسب و کارهای الکترونیک (مطالعه موردی:شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات)
محورهای موضوعی : مدیریت صنعتیmostafa kolahdoozi 1 , reza radfar 2 , Mohammad Ali Afshar Kazemi 3
1 - مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی،تهران،ایران
2 - Technology Management, Islamic Azad
University Science and Research Branch, Tehran, Iran,
3 - Associate Professor.,Department of Industrial Management, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran.
کلید واژه: کسب و کار الکترونیک, راهبرد, مدیریت تداوم کسب و کار, فناوری اطلاعات و ارتباطات, هوشمندی کسب و کار,
چکیده مقاله :
کسب و کار الکترونیک و تکنولوژی های آن از یک طرف باعث تغییر توازن قدرت بین شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات، هماهنگی بهتر بین صنایع، روشهای کاراتر و آسانتر تولید، کاهش اشتباهات دادههای دریافتی و ارسالی و افزایش صحت و دقت آنها، و از طرف دیگر موجب پیچیدهتر شدن برنامهریزی و تدوین راهبردها شده است. اکثر چارچوب های براساس نگرش های سنتی و بدون در نظر گرفتن تحولات الکترونیکی دهه اخیر بنا شدهاند. با وارد کردن عوامل جدید در این چارچوب ها، مسلماً استراتژی های موردنظر در شرکت ها نیز تغییر خواهد کرد. در این مقاله، چارچوبی برای تدوین استراتژی های صنعتی کسب و کار الکترونیکی ارائه میشود که یا رویکرد ترکیبی BS و BI می باشد .روش تحقیق از نوع کاربردی بوده است و از روش سیستم های خبره استفاده شده است که در نهایت با توجه به دو مولفه مدیریت تداوم کسب و کار، هوشمندی کسب و کار استراتژی هایی جهت توجه کسب و کارهای الکترونیک به برنامه ریزی راهبردی ارائه شده اند.
Abstract E-business and its technologies on the one hand change the balance of power between companies active in the field of information technology, better coordination between industries, more efficient and easier production methods, reduce errors in received and sent data and increase their accuracy, and from On the other hand, it has complicated the planning and formulation of strategies. Most frameworks are based on traditional attitudes, regardless of the electronic developments of the last decade. By introducing new factors in these frameworks, the strategies in the companies will certainly change as well. In this paper, a framework for developing electronic business strategy strategies is presented, which is either a combined approach of BS and BI. The research method has been applied and the method of expert systems has been used, which is finally according to two components. Business Continuity Management, Business Intelligence Strategies for attracting e-business to strategic planning is presented.
