ارائه ی یک الگوریتم ژنتیک جدید برای حل مسئله ی مسیریابی چند انباره با وسایل نقلیه چند ظرفیتی
محورهای موضوعی : مدیریت صنعتی
Hossien Afzali
1
(Researcher at the institute for Trade Student and Research (ITSR))
Gholam Reza Einy Sarkalleh
2
(Ph.D. student of industrial management and Researcher at the institute for Trade Student and Research (ITSR))
Mojtba Khademy Nejad
3
(M.S in Industrial management)
Elnaz Miandoabchi
4
(Ph.D. in Industries and Faculty Member of the Institute for Trade Student and Research (ITSR))
کلید واژه: genetic algorithms, الگوریتم های ژنتیک, الگوریتم حریصانه مسیریابی, وسایل نقلیه چند ظرفیتی, چند انباره, Greedy algorithm, Multi-capacity vehicle routing, Multi-storage,
چکیده مقاله :
امروزه مسیریابی وسایل نقلیه یکی از مسائل پرکاربردترین موضوعات و مدل ها در لجستیک و مدیریت زنجیره تامین و به تبع آن در برنامه ریزی حمل و نقل می باشد که تا کنون مقالات و پژوهش های کاربردی و آکادمیک بسیار زیادی در این زمینه انجام شده و به چاپ رسیده است در این مقاله ما به ارائه یک الگوریتم ابتکاری جدید برای حل مساله ی مسیر یابی وسایل نقلیه با ظرفیت های متفاوتی از وسایل نقلیه پرداخته شده است که هدف اساسی این مقاله تخصیص نقاط تقاضا به هر مرکز و تعیین بهترین مسیر بین نقاط تخصیص یافته به هر مرکز و همچنین تعیین بهترین وسیله حمل و نقل برای هر مرکز است و در یک مطالعه موردی این مدل مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است و در ادامه نتایج بدست آمده که توسط الگوریتم جدید استخراج شده است را با الگوریتم های ابتکاری مقایسه گردیده و نتایج بدست آمده نشان می دهد که این الگوریتم توانایی رقابت با الگوریتم های ابتکاری و فراابتکاری های دیگر را نیز خواهد داشت.
Vehicle routing issues are one of the most common issues in supply chain management and in transport planning. So far, there have been many published academic articles and applied research papers referred in this study. A new innovative algorithm is proposed in this investigation in order to solve the problem of routing different vehicles with different capacities. The main purpose of this paper is to allocate demand points to each center and determine the best route between the points assigned to each center, as well as determine the best means of transport. The quotes are for each center and the results obtained by the new algorithm are extracted C has been compared with the original algorithms and the results show that this algorithm will be able to compete with innovative algorithms and other interoperability.
25. Wu, T. H., Low, C., & Bai, J. W. (2002). Heuristic solutions to multi-depot location-routing problems. Computers & Operations Research, 29(10), 1393–1415.
_||_25. Wu, T. H., Low, C., & Bai, J. W. (2002). Heuristic solutions to multi-depot location-routing problems. Computers & Operations Research, 29(10), 1393–1415.