رابطه احساس تنهایی و بلوغ عاطفی با سازگاری اجتماعی دانش آموزان
محورهای موضوعی : روانشناسی و مشاورهوحیده باباخانی 1 , کیوان سامانی پور 2
1 - ازعادیار دانشگاه آراد ازلامی واحد ابهر، یروه مشاوره -
2 - دانشجوج کارشنازی ارشد مشاوره و راهنیایی، دانشگاه آراد ازلامی واحد ابهر
کلید واژه: واژه های کلیدی: احساس تنهایی, بلوغ عافیی, زاریارج ااعیاعی,
چکیده مقاله :
چکیده:این پژوهش با هدف تعیین رابطه احساس تنهایی و بلوغ عاافیی باا زااریارج ااعیااعیدانش آموران انجام شد. روش پژوهش توصییی هیبسعگی بود. بر این ازاس ار بین تیاامی -دانش آموران پسر پایه دهم دوره معوزطه دوم ) 526 نیر( که در زاا تصیایلی 66 65 در -دبیرزعان هاج دولعی شهر هشعگرد مشغو به تصییل بودند، 236 داناش آماوران باا روشنیونه ییرج تیادفی خوشه اج مرحله اج به عنوان نیونه انعخاب شدند؛ و مقیااس احسااستنهائی تجدید نظر شاده) UCLA ( پرزشانامه بلاوغ عاافیی) EMS ( و پرزشانامه زااریارجااعیاعی به عنوان ابزار پژوهش در مورد هر یک ار آنها اارا شاد. در پایاان داده هااج ایاآورج شده با آرمون هیبسعگی پیرزون و تصلیل ریرزیون و بوزیله نرم افازار SPSS ماورد1 ازعادیار دانشگاه آراد ازلامی واحد ابهر، یروه مشاوره - Vahideh_Babakhan@yahoo.com2 دانشجوج کارشنازی ارشد مشاوره و راهنیایی، دانشگاه آراد ازلامی واحد ابهر -keyvan_samani56@yahoo.com01 / رابطه احساس تنهایی و بلوغ عاطفی با سازگاری اجتماعی دانش آموزانتجزیه و تصلیل قرار یرفت. یافعه هااج باه دزات آماده نشاان داد با ین احسااس تنهاایی و5/ زاریارج ااعیاعی رابطه منیی معنادارج ) 56 P< ( و بین بلوغ عافیی و زاریارج ااعیاعی5/ رابطه مثبات معناادارج) 50 P< ( وااود دارد. هیچناین نعاایب باه دزات آماده ار تصلیالریرزیون نشان داد بلوغ عافیی قادر به پیش بینی زاریارج ااعیاعی دانش آماوران ازات؛اما احساس تنهایی زاریارج ااعیاعی دانش آموران را پیش بینی نیی کند.واژه های کلیدی: احساس تنهایی، بلوغ عافیی، زاریارج ااعیاعی