رابطۀ میان استفاده از تکنولوژی آموزشی و پیشرفت تحصیلی در میان دانشجویان
محورهای موضوعی : روانشناسی و مشاوره
1 - مربی گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیامنور، خرم آباد، ایران
2 - دانشجوی دکتری جامعه شناسی اقتصاد و توسعه، دانشگاه اصفهان، ایران
کلید واژه: پیشرفت تحصیلی, واژگان کلیدی:تکنولوژی آموزشی, دانش استاد, نحوة تدریس و تلاش استاد,
چکیده مقاله :
مهمترین هدف آموزش عالی، یادگیری و تخصص دادن به دانشجواست، که ممکن است بابرنامههای تکنولوژی آسانتر و با کیفیت تر شود، البته چنان چه به هر دلیلی پیشرفت تحصیلی میسرنشود، یا لااقل به میزان قابل توجهی صورت نگیرد، هم جامعه متضرر می شود و هم افراد)دانشجویان(،لذا در این مطالعه قصد بر آن است که به بررسی رابطه بین تکنولوژی آموزشی و پیشرفت تحصیلیپرداخته شودپژوهش، یک مطالعه توصیفی-مقطعی بود.جامعه آماری این پژوهش را کلیهدانشجویان دانشگاهپیام نور خرم آباد که در سال1393مشغول به تحصیل بودند، تشکیل داده است.حجم نمونه به صورتتصادفی طبقه ای400نفر انتخاب شد و دادهها با پرسشنامه مشتمل بر سه بخش مشخصات جمعیتشناختی تکنولوژی آموزشی و پیشرفت تحصیلی، جمعآوری گردید.نتایج نشان داد بین تکنولوژی آموزشی با پیشرفت تحصیلی رابطه معنیداری وجود دارد)05/0<P.(در بین ابعاد تکنولوژی آموزشی، دانش استاد، نحوة تدریس و تلاش استاد، استفاده از کامپیوتر واستفاده از نرم افزارهای آموزشی با پیشرفت تحصیلی رابطه معنیدار داشتند)05/0<P.(با توجه بهوجود ارتباط بین تکنولوژی آموزشی با پیشرفت تحصیلی، توصیه میشود، مسئولین برنامههایی را اتخاذنمایند که موجبات ارتقای استفاده از تکنولوژی آموزشی برای دانشجویان شوند و به این ترتیب درافزایش پیشرفت تحصیلی دانشجویان تأثیر گذار باشند.