تبیین جامعه شناختی و سیاسی عوامل موثر بر خیانت زن به مرد در خانواده
محورهای موضوعی : مجله پژوهش های سیاسی و بین المللیجواد درویش 1 , منصور حقیقتیان 2 , سید ناصر حجازی 3
1 - دانشجوی دکتری جامعه شناسی، واحد دهاقان، دانشگاه آزاد اسلامی، دهاقان، ایران
2 - دانشیار گروه جامعه شناسی، واحد دهاقان ، دانشگاه آزاد اسلامی، دهاقان، ایران
3 - استادیار گروه جامعه شناسی، واحد دهاقان، دانشگاه آزاد اسلامی، دهاقان، ایران
کلید واژه: سیاست, زن, خیانت, رسانه های اجتماعی, ارزشمندی,
چکیده مقاله :
هدف از پژوهش حاضر تبیین رابطه بین فضای مجازی و تمایل به خیانت زن به مرد در خانواده می باشد. این تحقیق از نظر نوع تحقیق کاربردی و از نقطه نظر روش تحقیق توصیفی تحلیلی با تکنیک جمع آوری داده ها به صورت پیمایشی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش، مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره بهروان در رابطه با مشکلات خانوادگی ناشی از شبکه های اجتماعی مجازی می باشد. به منظور محاسبه حجم نمونهها با توجه به جدول مورگان حجم نمونه 300 نفر انتخاب شدند، ابزار جمع آوری داده ها نیز پرسشنامه است. به منظور شیوه نمونهگیری درست از جامعه آماری از شیوه نمونه گیری تصادفی سیستماتیک استفاده شد. نتایج نشان می دهد که بین سبک زندگی افراد عضو در شبکه های اجتماعی مجازی (تحت موبایل) و اعتیاد به شبکه های اجتماعی مجازی، محتوای غیراخلاقی، عادی شدن خیانت زوجین و... در شبکه های اجتماعی تحت موبایل ارتباط وجود دارد.
The purpose of this study is to explain the relationship between cyberspace and the tendency of women to betray men in the family. This research was conducted in terms of the type of applied research and from the point of view of descriptive-analytical research method with data collection technique. The statistical population of this study is those who refer to Behravan Counseling Center about family problems caused by virtual social networks. To calculate the sample size, according to Morgan's table, a sample size of 300 people was selected. The data collection tool is a questionnaire. To determine the correct sampling method from the statistical population, a systematic random sampling method was used. The results show that there is a relationship between the lifestyle of members in virtual social networks (under mobile) and addiction to virtual social networks, immoral content, the normalization of marital infidelity, etc. in social networks under mobile.
_||_