مدلسازی پیشرانهای نشاط سازمانی کارکنان دانشی به روش تحلیل تماتیک
محورهای موضوعی : امنیت غذاییفرانک معصومی نژاد 1 , بهزاد فرخ سرشت 2 , سید مهدی الوانی 3 , محمد جواد تقی پوریان گیلانی 4
1 - دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، واحد چالوس، دانشگاه آزاد اسلامی، چالوس، ایران
2 - استادیار، گروه مدیریت دولتی، واحد چالوس، دانشگاه آزاد اسلامی، چالوس، ایران
3 - استاد، گروه مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
4 - استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد چالوس، دانشگاه آزاد اسلامی، چالوس، ایران
کلید واژه: کارکنان دانشی, تحلیل تماتیک, نشاط سازمانی,
چکیده مقاله :
هدف: هدف پژوهش حاضر ارائه ی الگویی جهت نشاط سازمانی کارکنان دانشی در صنعت بانکداری خصوصی است. روش شناسی:این پژوهش از نظرماهیت؛ توصیفی و بر اساس هدف؛ کاربردی و از لحاظ نوع شناسی در زمره ی پژوهش های کیفی با رویکرد استقرایی می باشد. جامعۀ آماری پژوهش، خبرگان صنعت بانکداری می باشد و نمونۀ پژوهش؛ به روش نمونه گیری هدفمند از جامعه ی مذکور انتخاب شده است. برای جمع آوری داده های کیفی، از ابزارمصاحبه نیمه ساختار یافته و برای تجزیه و تحلیل داده های حاصل از مصاحبه، از تکنیک تحلیل تماتیک استفاده شده است. یافته ها: شامل 92 کد باز در قالب 20 مفهوم و 8 مضمون فرعی و 3 مضمون اصلی بود. نتایج: نتایج پژوهش نشان داد که در بعد نشاط فردی، مضامین سبک زندگی شخصی و توسعه ی فردی، در بعد نشاط اجتماعی، مضامین عوامل ارتباطی و عوامل محیطی و در بعد نشاط سازمانی، مضامین مدیریت عملکرد و بهسازی محیط کار و مهارت های انسانی و ویژگی های مدیریت و رهبری، برشادابی کارکنان دانشی صنعت بانکداری تاثیر گذار بوده است.
Objective: The aim of this study is to provide a model for the organizational happiness of knowledge workers in the private banking industry. Methodology: This research is essential; Descriptive and purpose-based, typologically applied in the category of qualitative research with inductive approach. The statistical population of the research is the experts of the banking industry and the research sample; It has been selected by purposive sampling from the mentioned community. Semi-structured interview tools were used to collect qualitative data and thematic analysis technique was used to analyze the interview data. Results: It included 92 opensource codes in the form of 20 concepts, 8 sub-themes and 3 main themes. Conclusion: The results showed that in the dimension of individual happiness of themes (personal lifestyle, personal development), in the dimension of social vitality of themes (communication factors, environmental factors) and in the dimension of organizational happiness of themes (performance management, workplace improvement, skills Humanities, Management and Leadership Characteristics) The well-being of knowledgeable employees in the banking industry has been effective
_||_