ارائه مدلی کارا برای گزینش مدیران بازاریابی در صنعت کاشی و سرامیک (با تکیه بر معیارهای: تفکر استراتژیک ، نوآوری گرائی ، مشتری کانونی و دانش اینترنتی)
محورهای موضوعی : مدیریت بازرگانیسلیمان ایرانزاده 1 , حسین عماری 2
1 - عضو هیأت علمی گروه مدیریت ،واحد تبریز،دانشگاه ازاد اسلامی،تبریز،ایران
2 - مربی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب
کلید واژه: تفکر استراتژیک, مشتری کانونی, مشتری گرائی, مشتری مداری,
چکیده مقاله :
مدیریت در عصر حاضر مستلزم مهارتهای گوناگون از جمله تفکر استراتژیک، مشتریگرائی و… است. البته این مهارتها با توجه به نوع فعالیتهای سازمان و محیط آن اولویتبندی میشوند. در این پژوهش ابتدا با بررسی گروه کانون3، مهارتهای تأثیرگذار بر موفقیت مدیر بازاریابی در صنعت کاشی و سرامیک تعیین و بعد از انجام پیمایشی در صنعت ، تعدیلات لازم در متغیرها اعمال شده است. نهایتاً، با در نظر گرفتن ترکیب بهینه مهارتها، مدل مناسبی برای گزینش مدیران بازاریابی در صنعت فوق، ارائه شده است. 3- Focus group (customer panel)
Management in the modern age requires different skills including strategic thinking, customer-orientation and so on. Of course, these skills are prioritized taking into account the type of the activity of the organization and its environment. In this research, by studying the focus group the skills effective on the success of the marking manager are determined in the Tile and ceramic industry, and after a survey in this industry, the necessary modifications are made in the variables. Finally, considering the optimal combination of skills, a suitable model is offered for the selection of marketing managers in this industry.
Azar, A., & Momeni, M. (1998). Statistics and Its Application in Management 1. Tehran: Samt Publication, (In Persian).
Bonn, I. (2001). Developing Strategic Thinking as A Core Competency. Management Decision, 39(1).
Bonn, I. (2005). Improwing Strategic Thinking: A Multilevel Approach. Leadership & Organization Development Journal, 26(5).
Clark, M. (1998). Can Specialists Be General Managers ?. Journal Of Managing Development, 17(3).
Graetz, F. (2002). Strategic Thinking Versus Strategic Planning (Towards Understanding The Complementarities). Management Decision, 40(5).
Heidarzadeh, K., & Abdolvand, M. (2004). Marketing Concept; Mega Concept Evaluation. Journal of Economics & Management, 61.
Lietka, J. (1999). Strategic Thinking (Discussion Paper). Public Service Commission Of Canda.
Loos, P. (2002). Concept Of Customer Orientation (Internet Business Model For Customer-Driven Output). Working Paper.
Robert, M. (2000). The Power of Strategic Thinking (Lock In Markets, Loukout Competitors). Mc Graw-Hill.
Singh, S., & Adu, K. (1998). Customer Orientation and Performance: (A Study of Smes). Management Decision.
_||_Azar, A., & Momeni, M. (1998). Statistics and Its Application in Management 1. Tehran: Samt Publication, (In Persian).
Bonn, I. (2001). Developing Strategic Thinking as A Core Competency. Management Decision, 39(1).
Bonn, I. (2005). Improwing Strategic Thinking: A Multilevel Approach. Leadership & Organization Development Journal, 26(5).
Clark, M. (1998). Can Specialists Be General Managers ?. Journal Of Managing Development, 17(3).
Graetz, F. (2002). Strategic Thinking Versus Strategic Planning (Towards Understanding The Complementarities). Management Decision, 40(5).
Heidarzadeh, K., & Abdolvand, M. (2004). Marketing Concept; Mega Concept Evaluation. Journal of Economics & Management, 61.
Lietka, J. (1999). Strategic Thinking (Discussion Paper). Public Service Commission Of Canda.
Loos, P. (2002). Concept Of Customer Orientation (Internet Business Model For Customer-Driven Output). Working Paper.
Robert, M. (2000). The Power of Strategic Thinking (Lock In Markets, Loukout Competitors). Mc Graw-Hill.
Singh, S., & Adu, K. (1998). Customer Orientation and Performance: (A Study of Smes). Management Decision.