بومی سازی آموزش منابع انسانی با رویکرد توسعه شبکه های اجتماعی و جامعه
محورهای موضوعی : آموزش منابع انسانی
1 - عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
2 - شیراز- گلدشت محمدی- شبنم 46/4- سااختمان گلسرا- واحد 4
کلید واژه: جامعه, بومی سازی, شبکههای اجتماعی, آموزش منابع انسانی,
چکیده مقاله :
هدف این پژوهش بررسی بومی سازی آموزش منابع انسانی با رویکرد توسعه شبکه های اجتماعی و جامعه می باشد. روش پژوهش پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوۀ گردآوری داده ها توصیفی- پیمایشی مبتنی بر مدل یابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش حاضر 112 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان بوده، که با استفاده از جدول مورگان 92 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردید و روش نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس میباشد. ابزار گرد آوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه استاندارد لی(2021) بوده است. جهت سنجش روایی پرسشنامه از آزمون های روایی واگرا و روایی همگرا در نرم افزار SPSS و SMART PLS استفاده شده است. همچنین از آزمون آلفای کرونباخ برای تعیین پایایی پرسشنامه استفاده شد که این مقدار برای تک تک متغیرها بالاتر از 70/0 بوده، که نشان از تایید پایایی پرسشنامه دارد. یافتههای پژوهش نشان دهنده آن است که بومی سازی آموزش با رویکرد توسعه شبکههای اجتماعی و جامعه تاثیر معنادار دارد. با توجه به اینکه یافتههای پژوهش نشان دهنده آن است که بومی سازی آموزش الکترونیکی در بین دانشجویان با رویکرد توسعه شبکه-های اجتماعی و جامعه تاثیر معناداری دارند، میتوان با استفاده از شیوههای مختلف که در قسمت پیشنهادات ارائه شده است، این تاثیرات را افزایش داد.
The purpose of this study is to investigate the localization of human resource education with the approach of social network and community development. Research Method The present research is applied in terms of purpose and in terms of data collection method is descriptive-survey based on structural equation modeling. The statistical population of the present study was 112 students of the Islamic Azad University of Zarghan, which was selected as a sample using Morgan's table of 92 people and non-random sampling method is available. The data collection tool in this study was the standard questionnaire Lee (2021). Divergent validity and convergent validity tests in SPSS and SMART PLS software were used to assess the validity of the questionnaire. Cronbach's alpha test was also used to determine the reliability of the questionnaire, which was higher than 0.70 for each variable, which indicates the reliability of the questionnaire. Findings show that localization of education has a significant effect on the development of social networks and society. Considering that the research findings show that the localization of e-learning among students has a significant impact on the development of social networks and society, it can be used using different methods in the suggestions section. Has been, these effects have increased
_||_