بررسی نقش و کارکرد انواع رسانه های جمعی در احساس امنیت اجتماعی شهروندان شهر تهران
الموضوعات : علوم اجتماعیمهرداد متانی 1 , نقی قلی زاده 2 , علی فلاح 3 , احتشام رشیدی 4
1 - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر، گروه مدیریت رسانه، قائم شهر، ایران
2 - دانشجوی دکتری مدیریت- مدیریت رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر
3 - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور، گروه مدیریت ، نور ، ایران
4 - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، گروه مدیریت رسانه،سمنان
الکلمات المفتاحية: تلویزیون, اینترنت, شبکه های اجتماعی, امنیت اجتماعی, ماهواره,
ملخص المقالة :
هدف اساسی این پژوهش بررسی نقش انواع رسانه های جمعی در احساس امنیت اجتماعی شهروندان شهر تهران است .جامعه آماری پژوهش شامل کلیه شهروندان 18 سال به بالای شهر تهران می باشد که با استفاده از جدول کرجسی ومورگان به تعداد 384 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ناحیه ای انتخاب شدند پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی است و از نظر ماهیت و روش توصیفی از نوع پیمایشی است. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه است. به منظور روایی ابزار سنجش گویه های مناسبی برای هر یک از متغیرهای تحقیق از مبانی نظری تدوین گردید و پایایی پرسشنامه نیز با روش آلفای کرونباخ 84% به دست آمد.و برای آزمون فرضیهها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی چند گانه استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که بین میزان استفاده از تلویزیون و احساس امنیت اجتماعی همبستگی مثبت و معنیدار (p
_||_