چابکی در قابلیتهای بازاریابی ،طراحی و اولویت بندی معیارها-موردمطالعه گردشگری سلامت
الموضوعات :انوش امیدی 1 , علیرضا پویا 2 , هادی بستام 3 , علی حسین زاده 4
1 - گروه مدیریت، واحدتربت حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه، ایران
2 - گروه مدیریت، واحدتربت حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه، ایران
3 - گروه مدیریت، واحدتربت حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه، ایران
4 - گروه مدیریت، واحدتربت حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه، ایران
الکلمات المفتاحية: "قابلیتهای بازاریابی", "چابکی ", "گردشگری سلامت", "روش بهترین-بدترینBWM",
ملخص المقالة :
سرعت تغییرات در دنیای امروز باعث شده کسب و کارها برای مقابله با چالش های محیطی به سمت چابک شدن و ارتقای قابلیتهای ضروری گام بردارند. چابکی یا همان توان سازگاری سریع و به موقع با بازارهای در حال تغییر بین المللی با هزینه کم و ارزش افزوده بالامی باشد که باید در قابلیتهای بازاریابی مد نظر قرار گیرد. از این رو در پژوهش حاضر پس از ارائه مدل با رویکرد کیفی از طریق مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته با خبرگان صنعت گردشگری سلامت ، اساتید دانشگاه و شناسایی ابعاد چابکی قابلیتهای بازاریابی، در مرحله بعد با بهره گیری از روش بهترین-بدترین BWM(توسط خبرگان منتخب در صنعت گردشگری سلامت) که از جدیدترین و دقیق ترین روش های وزن دهی است به تعیین اهمیت و اولویت بندی مفاهیم بدست آمده پرداخته شده است. نتایج این تحقیق منجر به رتبه بندی 14 مفهوم اصلی بدست آمده شد که در قالب مدل پارادایمی ارائه و تعیین اولویت گردید.
_||_