چابکی در قابلیتهای بازاریابی ،طراحی و اولویت بندی معیارها-موردمطالعه گردشگری سلامت
محورهای موضوعی : مدیریت کسب و کارانوش امیدی 1 , علیرضا پویا 2 , هادی بستام 3 , علی حسین زاده 4
1 - گروه مدیریت، واحدتربت حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه، ایران
2 - گروه مدیریت، واحدتربت حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه، ایران
3 - گروه مدیریت، واحدتربت حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه، ایران
4 - گروه مدیریت، واحدتربت حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه، ایران
کلید واژه: "قابلیتهای بازاریابی", "چابکی ", "گردشگری سلامت", "روش بهترین-بدترینBWM",
چکیده مقاله :
سرعت تغییرات در دنیای امروز باعث شده کسب و کارها برای مقابله با چالش های محیطی به سمت چابک شدن و ارتقای قابلیتهای ضروری گام بردارند. چابکی یا همان توان سازگاری سریع و به موقع با بازارهای در حال تغییر بین المللی با هزینه کم و ارزش افزوده بالامی باشد که باید در قابلیتهای بازاریابی مد نظر قرار گیرد. از این رو در پژوهش حاضر پس از ارائه مدل با رویکرد کیفی از طریق مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته با خبرگان صنعت گردشگری سلامت ، اساتید دانشگاه و شناسایی ابعاد چابکی قابلیتهای بازاریابی، در مرحله بعد با بهره گیری از روش بهترین-بدترین BWM(توسط خبرگان منتخب در صنعت گردشگری سلامت) که از جدیدترین و دقیق ترین روش های وزن دهی است به تعیین اهمیت و اولویت بندی مفاهیم بدست آمده پرداخته شده است. نتایج این تحقیق منجر به رتبه بندی 14 مفهوم اصلی بدست آمده شد که در قالب مدل پارادایمی ارائه و تعیین اولویت گردید.
AbstractThe pace of change in today's world has led businesses to take agility and upgrade essential capabilities to meet environmental challenges. Agility, or the ability to adapt quickly and in a timely manner to changing international markets at low cost and high added value, must be considered in marketing capabilities. Therefore, in the present study, after presenting the model with a qualitative approach through in-depth semi-structured interviews with health tourism industry experts, university professors and identifying the agility dimensions of marketing capabilities, in the next step using the best-worst method BWM (by selected experts In the health tourism industry), which is one of the newest and most accurate weighting techniques, the importance and prioritization of the obtained concepts have been determined. The results of this research led to the ranking of 14 main concepts that were presented in the form of a paradigm model and their priority was determined.
_||_