مدل محاسباتی ساختاری-تفسیری (ISM) برای شناسایی و طبقهبندی شاخصهای مدیریت بازاریابی داخل سازمانی
الموضوعات :محمدرضا درانی 1 , فرشید نمامیان 2
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
2 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
الکلمات المفتاحية: بازاریابی داخلی, کیفیت خدمات, مدیریت راهبردی, توانمندی رقابتی, مدل ساختاری- تفسیری (ISM),
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر به منظور پیادهسازی عملکرد و توانایی بازاریابی داخل بر پیامدهای سازمانی و شغلی در شرکت تولیدات صنایع توسعه دیجیتال (سهامی خاص)، با هدف شناسایی عوامل محیطی و موثر، نقاط قوت و ضعف داخلی سازمان میباشد. در این راستا از رویکردهای توصیفی-پیمایشی و مدل ساختاری-تفسیری برای تعیین استراتژی مدیریت بازاریابی سازمانی بهره گرفته شده که به سبب آن عوامل پیرامونی درگیر در سازمان شامل عوامل انگیزشی مادی، عوامل انگیزشی غیرمادی، عوامل محیطی، ابزار و تجهیزات متناسب کاری، دانش و تخصص پرسنل و مدیران، پشتیبانی و بهینهسازی، چشمانداز و آیندهنگری سازمانی شناسایی گردیده است. این عوامل به عنوان ورودی مدل ISM در قالب ماتریسهای خود تعاملی ساختاری، دستیابیها تهیه شده و در برآورد نمودار قدرت نفوذ-وابستگی بکار گرفته شده است. نتایج مدلسازی نشان میدهد که عامل انگیزشی مادی (بلاترین سطح و عامل کلیدی) مهمترین تاثیر را در اولویتبندی نسبت به سایر عوامل شناسایی شده را به خود اختصاص داده است.
_||_