طراحی مدل عوامل موفقیت و شکست خدمات ناب در سازمان های ورزشی غرب کشور
الموضوعات : علوم ورزشزاهد محمدی 1 , مژگان خدامرادپور 2 , مظفر یکتایار 3 , سمیرا علی آبادی 4
1 - دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد سنندج، سنندج، ایران
2 - استادیار گروه مدیریت ورزشی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران
3 - دانشیار گروه مدیریت ورزشی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران
4 - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد سنندج، سنندج، ایران
الکلمات المفتاحية: طراحی الگو, سازمانهای ورزشی, پیشرانهای خدمات ناب,
ملخص المقالة :
هدف از این پژوهش شناسایی و طراحی الگوی پیشران های خدمات ناب در سازمان های ورزشی بود. روش تحقیق از نوع آمیخته کیفی که با رویکرد داده بنیاد انجام گرفت. جامعه آماری متشکل از اساتید و متخصصین حوزه مدیریت، بازاریابی ورزشی، مدیران ارشد ادارات کل ورزش و جوانان، روسای هیات های ورزشی و مدیران سالن های ورزشی غرب کشور بود که با روش هدفمند و تکنیک نمونهگیری گلوله برفی انتخاب شدند. پس از مطالعه مبانی نظری، 12 مصاحبه عمیق همزمان تحلیل و کدگذاری شدند. بخش کیفی توسط نرم افزار ماکسکیودا[1] نسخه 18 و در بخش کمی از نرم افزار اس.پی.اس.اس[2] نسخه 25 و آموس استفاده شد. یافته ها نشان داد که پیشران های موفقیت خدمات ناب در سازمان های ورزشی متشکل از شش عامل ایجاد زنجیره ارزش، تعیین ارزش، شناسایی جریان ارزش، تعیین کمال، فرآیند جریان ارزش و ارزش اجتماعی بوده و پیشران های شکست خدمات ناب نیز متشکل از هفت عامل نداشتن مدل کسب وکار، بی توجهی به بازخورد مشتری، زمان راه اندازی زیاد، بازاریابی ضعیف، مشکلات ساختاری، مشکلات مدیریتی و عدم مشارکت کارکنان است و بر اساس آنها، مدل پارادایمی طراحی شد. سازمان های ورزشی در ارائه خدمات ناب به مشتریان خود با عوامل خاصی مواجه اند که با ارتقای کیفیت آن ها می توان زمینه ارائه خدمات ناب را فراهم نمود.[2]. SPSS
_||_