طراحی مدل مدیریت تصویر ازخودکارکنان، برای تسخیر احساسات مدیران در فرهنگ سازمان های ایران با رهیافت داده بنیاد
الموضوعات :
زکیه بیکی
1
,
سید محمد رضا داودی
2
1 - دانشجوی دکتری گروه مدیریت ، واحد دهاقان، دانشگاه آزاد اسلامی، دهاقان ،ایران
2 - دانشیار گروه مدیریت ، واحد دهاقان، دانشگاه آزاد اسلامی، دهاقان ،ایران
الکلمات المفتاحية: مدیریت تصویر ازخود, تسخیر احساسات مدیران , فرهنگ سازمان های ایران , داده بنیاد, کارکنان,
ملخص المقالة :
هدف اصلی این پژوهش طراحی مدلی برای تسخیر احساسات مدیران توسط کارکنان در فرهنگ سازمان های ایران به روش نظریه زمینه ای است. روش پژوهش کیفی - استقرایی است و از روش نظریه زمینه ای استراوس - کوربین استفاده شده است. ابزار گردآوری اطلاعات مصاحبه نیمه ساختارمند بود که به سه روش کدگذاری باز، محوری و انتخابی، تجزیه و تحلیل شد. مشارکت کنندگان متخصصان موضوعی واجد شرایط ورود به مصاحبه بودند که از طریق نمونه گیری نظری تا ۱2 نفر به سطح اشباع داده ها رسیدکه با استفاده از نرم افزار اطلس تی 8مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج با ۱7 مقوله کلی در قالب مدل پارادایمی شامل شرایط على (عوامل محیطی، فرهنگ رفتاری مخرب، فقدان عوامل انگیزشی، عوامل تخصصی ومدیریتی و عوامل سازمانی،عوامل فرهنگی سازمانی،عوامل انگیزشی) پدیده محوری (تسخیر احساسات)، شرایط زمینه ساز (سیاست گذاری نامطلوب ورفتارهای فردی سازمانی)، شرایط مداخله گر (فنون تصویرپردازی ،رفتارهای سازمانی ،ویژگی های جمعیت شناختی وسیاسی کاریهای غیر اخلاقی) راهبردها (فردی وسازمانی) و پیامدها (پیامد منفی برای برداشت کننده(سازمان وکارکنان) و پیامد مثبت برای برداشت کننده(سازمان وکارکنان) قرار گرفت.
