فهرس المقالات زکیه بیکی دمنه


  • المقاله

    1 - Psychological Identifications of Branding in the Food Industry with Grounded Theory Institutions (Study case: Gaz Asari)
    Journal of System Management , العدد 2 , السنة 10 , بهار 2024
    A strong brand differentiates the product from competitors' products, reduces search costs, minimizes perceived risks, and offers high quality from the customer's point of view. He considered that one of the most important problems of Iran's food industry is related to أکثر
    A strong brand differentiates the product from competitors' products, reduces search costs, minimizes perceived risks, and offers high quality from the customer's point of view. He considered that one of the most important problems of Iran's food industry is related to the brand name, especially in the field related to the internalization of awareness and association of the brand name in the customer's mind. Cognitive distortions, as psychological factors that cause perceptual errors in people, can be effective in their negative feelings and, as a result, affect the expected results of customers' behavior; Therefore, identifying the psychological components of branding in the food industry with the foundation's data approach (case study: Gaz Asari) is of great importance. The method of this research is qualitative and grounded theory method (foundation data) which has been used in this research due to some of its special features. The statistical population consists of interviews with 17 people, including all managers and expert managers in the Gaz Asari brand industry, which means analyzing the data obtained from the interviews, using the qualitative-inductive grounded theory method (including the steps of open coding, central coding, and selective coding). The results include 19 general categories in the form of a paradigm model, which include causal conditions (competitive pressure, changing customer characteristics, market uncertainty, understanding the importance of branding and lifestyle changes), central phenomenon (psychological branding), background conditions (sustainability of brand effects) flexible characteristics of the brand and branding skills, intervening conditions (customer, company capability, brand competition capacity and the challenges of Sanat Gaz administration) and strategies (differentiation strategy, modeling strategy, discovery strategy, and resistance strategy) and consequences (short consequences duration and long-term consequences). تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - طراحی و اعتبار سنجی مدلی برای تعیین ویژگی‌های مدیریتی و شخصیتی مدیران باحیا از دیدگاه فرهنگ اسلام (با رویکرد تحلیل مضمون)
    مهندسی مدیریت نوین , ستأتي المقالات قريبًا
    مدیری که حرمت سازمان و افراد را در نظر گرفته و از اینکه عمل ناشایستی از او سر زند حیا می‌کند قطعاً از افراد بی‌پروایی که ابایی از بدخلقی و بی‌ایمانی نداشته ترجیح دارد، هدف مطالعه حاضر برای تعیین ویژگی‌های مدیریتی و شخصیتی مدیران باحیا از دﻳﺪﮔﺎه اﺳﻼم اﺳﺖ، در این تحقیق از أکثر
    مدیری که حرمت سازمان و افراد را در نظر گرفته و از اینکه عمل ناشایستی از او سر زند حیا می‌کند قطعاً از افراد بی‌پروایی که ابایی از بدخلقی و بی‌ایمانی نداشته ترجیح دارد، هدف مطالعه حاضر برای تعیین ویژگی‌های مدیریتی و شخصیتی مدیران باحیا از دﻳﺪﮔﺎه اﺳﻼم اﺳﺖ، در این تحقیق از روش کیفی تحلیل مضمون استفاده شد، پس از بررسی مطالعات و پیشینه‌های پژوهش و استفاده از داده‌های حاصل از مصاحبه‌های انجام‌شده با 12 نفر از نخبگان و متخصصان واجد شرایط، طی سه مرحله، کدگذاری باز، محوری و انتخابی تجزیه‌وتحلیل شد. روایی صوری و محتوایی سؤالات مصاحبه توسط متخصصان و پایایی تحلیل‌ها از روش پایایی باز آزمون (0.90) و پایایی بین کدگذاران (0.76) تائید شد، داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار 8 Atlas Ti مورد تجزیه‌وتحلیل قرارگرفته و مولفه های شناسایی‌شده در دو بعد مجزا شامل ویژگی‌های شخصیتی مدیران باحیا و ویژگی‌های مدیریتی مدیران باحیا دسته‌بندی شد؛ و در بخش کمی داده‌های به‌دست‌آمده از پرسشنامه تحلیل عاملی اکتشافی با کمک نرم‌افزار آماری spss26 تحلیل شد. در خروجی‌های تحلیل عاملی تأییدی نرم‌افزار چون بارهای عاملی همه گویه ای مدل استاندارد بالاتر از 3/0 بوده و ضرایب معناداری مدل نیز همگی بالاتر از 96/1 می‌باشند و همچنین شاخص‌های جداول برازش نیز حاکی از مناسب بودن مدل است، ازاین‌رو تمامی بارهای عاملی و ضرایب مسیر مدل معنادار می‌باشند تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - طراحی مدل مدیریت ارتباط با کارکنان (در بانک ملی ایران)
    مهندسی مدیریت نوین , العدد 4 , السنة 8 , پاییز 1401
    مدیریت روابط با کارکنان، روند نوظهوری را دررابطه‌با مدیریت منابع انسانی با ساخت و حفظ روابط فردی و متقابلاً روابط ارزشمند با کارکنان بر مبنای فناوری اطلاعات تشکیل می‌دهد مدیریت ارتباط با کارکنان را می‌توان یک ابزار و فرایند راهبردی جهت توانمندسازی مدیران برای مدیریت منا أکثر
    مدیریت روابط با کارکنان، روند نوظهوری را دررابطه‌با مدیریت منابع انسانی با ساخت و حفظ روابط فردی و متقابلاً روابط ارزشمند با کارکنان بر مبنای فناوری اطلاعات تشکیل می‌دهد مدیریت ارتباط با کارکنان را می‌توان یک ابزار و فرایند راهبردی جهت توانمندسازی مدیران برای مدیریت منابع انسانی در نظر گرفت. هدف این پژوهش طراحی مدل طراحی مدل بهبود عملکرد مبتنی بر مدیریت ارتباط با کارکنان با رویکرد داده‌بنیاد است. روش پژوهش کیفی‌- استقرایی است و از نظریه زمینه‌ای اشتراوس - کوربین استفاده‌شده است. ابزار گردآوری داده‌ها مصاحبه نیمه‌ساختارمند بود و اطلاعات با استفاده از روش‌های کدگذاری باز، محوری و انتخابی تجزیه‌وتحلیل شد. مشارکت‌کنندگان، متخصصان موضوعی واجد شرایط در بانک ملی ایران بودند که از طریق نمونه‌گیری گلوله‌برفی تا 11نفر به سطح اشباع نظری داده‌ها رسید. نتایج با 10مقوله کلی در قالب مدل پارادایمی که این عوامل دربرگیرنده شرایط علی (فرهنگ‌سازی، تعامل با سرمایه‌های انسانی سازمانی، ساختاری) پدیده محوری)(بهبود عملکرد مبتنی بر مدیریت ارتباط با کارکنان()، شرایط زمینه‌ساز (بستر فرهنگ بانکداری)، شرایط مداخله‌گر (مدیریت عاطفی) و راهبردها(بهبود عملکرد، بهینه‌سازی و ساختار مبتنی بر مدیریت ارتباط با کارکنان و پیامدها (ارتقای سیستم بانکی، کارایی و اثربخشی) است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    4 - بررسی مشکلات آموزش در فضای مجازی با استفاده از برنامه شاد در دوران پساکرونا با رهیافت پدیدار‌شناسی
    پژوهش‌های برنامه‌ریزی درسی و آموزشی , العدد 1 , السنة 13 , بهار 1402
    با توجه به اینکه بیماری همه گیر کووید19 بحرانی بی‌سابقه را به جهانی وارد کرده، که در حال تحول دیجیتالی است، میلیون‌ها نفر برای جلوگیری از شیوع بیماری و حفظ تداوم خود به طور ناگهانی شروع به فعالیت خود در فضای مجازی کردند به طوری که در حال حاضر، آموزش در مدارس به صورت مجا أکثر
    با توجه به اینکه بیماری همه گیر کووید19 بحرانی بی‌سابقه را به جهانی وارد کرده، که در حال تحول دیجیتالی است، میلیون‌ها نفر برای جلوگیری از شیوع بیماری و حفظ تداوم خود به طور ناگهانی شروع به فعالیت خود در فضای مجازی کردند به طوری که در حال حاضر، آموزش در مدارس به صورت مجازی پیگیری می شود. پژوهش حاضر، با هدف بررسی مشکلات آموزش در فضای مجازی با استفاده از برنامه شاد در دوران پساکرونا صورت گرفته است. این مطالعه در چهارچوب رویکرد کیفی و با روش پدیدار شناسی انجام شده است. داده ها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار یافته گردآوری شدند. مشارکت کنندگان 3۰ نفر از آموزگاران مدارس هر سه مقطع تحصیلی شهرستان فریدن بودند که از طریق نمونه گیری هدفمند از نوع ملاکی انتخاب شدند و مصاحبه ها تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. تحلیل داده ها با استفاده از روش هفت مرحله ای کلایزی انجام پذیرفت. یافته های پژوهش نشان داد که ادراک آموزگاران از مشکلات و چالش های آموزش در برنامه شاد، شامل 10 مضمون اصلی و 52 زیر مضمون شد. مضامین اصلی شامل: 1- مشکلات مربوط به دانش‌آموزان؛ 2- مشکلات مربوط به والدین؛3- مشکلات مربوط به برنامه شاد؛ 4- مشکلات مربوط به مدیران؛ 5- مشکلات مربوط به آموزگاران و دانش آموزان؛ 6- مشکلات مربوط به آموزگاران؛7- مشکلات محتوا؛ 8- مشکلات تجهیزات؛9- مشکلات سازمانی؛10- مشکلات ارزشیابی می باشد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    5 - اعتبارسنجی الگوی مفهومی رهبری شورانگیز ویژه شرکت های دانش بنیان
    منابع انسانی تحول آفرین , العدد 10 , السنة 3 , تابستان 1403
    زمینه و هدف: رهبری شورانگیز، یک سبک رهبری است که پیروان را الهام می بخشد و توانمند می کند. هدف پژوهش حاضر، اعتبارسنجی مولفه‌های الگوی رهبری شورانگیز در شرکت های دانش بنیان می‌باشد. روش بررسی: این پژوهش به روش‌‌ترکیبی انجام شد و از مصاحبه‌های عمیق با 17 نفر از متخصصان د أکثر
    زمینه و هدف: رهبری شورانگیز، یک سبک رهبری است که پیروان را الهام می بخشد و توانمند می کند. هدف پژوهش حاضر، اعتبارسنجی مولفه‌های الگوی رهبری شورانگیز در شرکت های دانش بنیان می‌باشد. روش بررسی: این پژوهش به روش‌‌ترکیبی انجام شد و از مصاحبه‌های عمیق با 17 نفر از متخصصان در حوزه موضوع در سطح کشورتا اشباع نظری بود. اعتبار داده‌های پژوهش از طریق بازگشت به مشارکت‌‌‌کنندگان و ممیزیان بیرونی تایید شد. تحلیل داده ها بر اساس مدل اشتراس و کوربین در نرم افزاراطلس تی‌‌ای 8، انجام گرفت. در بخش کمی از تحلیل عامل تاییدی استفاده شد. یافته ‎ها: الگوی مفهومی رهبری شورانگیز در شرکت های دانش بنیان مشتمل بر عوامل عوامل علی، پدیده محوری، مداخله‌گر، بسترها، راهبردها و پیامدها طراحی شد. تحلیل عاملی تائیدی نشان داد که داده‌ها درست اندازه‌‌‌گیری شده اند. نتیجه گیری: برای ارتقای سبک رهبری شورانگیز در سازمان های دانش بنیان، توجه به عوامل علی، عومل مداخله گر و بسترها توسط مدیران بسیار حائز اهمیت است، زیرا این سه مقوله سبب ارتقای پدیده محوری که همان رهبری شورانگیز است، می شود. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    6 - طراحی و اعتبار سنجی مدلی برای تعیین ویژگی‌های مدیریتی و شخصیتی مدیران باحیا از دیدگاه فرهنگ اسلام(با رویکرد تحلیل مضمون)
    مهندسی مدیریت نوین , العدد 5 , السنة 10 , زمستان 1403
    هدف مطالعه حاضر برای تعیین ویژگی‌های مدیریتی و شخصیتی مدیران باحیا از دﻳﺪﮔﺎه اﺳﻼم اﺳﺖ، در این تحقیق از روش کیفی تحلیل مضمون استفاده شد، پس از بررسی مطالعات و پیشینه‌های پژوهش و استفاده از داده‌های حاصل از مصاحبه‌های انجام‌شده با 12 نفر از نخبگان و متخصصان واجد شرایط، طی أکثر
    هدف مطالعه حاضر برای تعیین ویژگی‌های مدیریتی و شخصیتی مدیران باحیا از دﻳﺪﮔﺎه اﺳﻼم اﺳﺖ، در این تحقیق از روش کیفی تحلیل مضمون استفاده شد، پس از بررسی مطالعات و پیشینه‌های پژوهش و استفاده از داده‌های حاصل از مصاحبه‌های انجام‌شده با 12 نفر از نخبگان و متخصصان واجد شرایط، طی سه مرحله، کدگذاری باز، محوری و انتخابی تجزیه‌وتحلیل شد. روايي صوري و محتوايي سؤالات مصاحبه توسط متخصصان و پايايي تحلیل‌ها از روش پايايي باز آزمون (0.90) و پايايي بين کدگذاران (0.76) تائید شد، داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار 8 Atlas Ti مورد تجزیه‌وتحلیل قرارگرفته و مولفه های شناسایی‌شده در دو بعد مجزا شامل ویژگی‌های شخصیتی مدیران باحیا و ویژگی‌های مدیریتی مدیران باحیا دسته‌بندی شد؛ مضامین فراگیر شامل دو دسته ویژگی شخصیتی مدیران باحیا وویزگی های مدیریتی مدیران با حیا شد که هر ویژگی های شخصیتی شامل مضامین سازمان دهنده: تقوا، شایسته‌سالاری، صداقت، خودکنترلی، اخلاق، سعه‌صدر، خلوص نيّت، عدالت، شجاعت و شهامت، حُسن سابقه است و ویژگی‌های مدیریتی شامل: پرده‌پوشی کردن تغافل نمودن احساس مسئولیت کردن ساده‌زیست بودن فساد زدایی از قدرت تنهایی است و در بخش کمی داده‌های به‌دست‌آمده از پرسشنامه تحلیل عاملی تأییدی با کمک نرم‌افزار آماری spss26 تحلیل شد. در خروجی‌های تحلیل عاملی تأییدي نرم‌افزار چون بارهاي عاملی همه گويه اي مدل استاندارد بالاتر از 3/0 بوده و ضرایب معناداري مدل نیز همگی بالاتر از 96/1 می‌باشند و همچنین شاخص‌های جداول برازش نیز حاکی از مناسب بودن مدل است، ازاین‌رو تمامی بارهاي عاملی و ضرایب مسیر مدل معنادار می‌باشند. تفاصيل المقالة