تأثیر ارزش درک شده از رویدادهای گردشگری بر وفاداری به مقصد گردشگری (مورد پژوهی: شهر زنجان)
الموضوعات :
ساناز سلمان مهاجر
1
,
فیروزه حاجی علی اکبری
2
1 - کارشناس ارشد دانشکده مدیریت، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران
2 - استادیار گروه مدیریت، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران
الکلمات المفتاحية: ارزش درک شده, رویداد گردشگری, ارزش ادراک شده از سفر, استراتژی رویدادها, وفاداری به مقصد گردشگری.,
ملخص المقالة :
تحقیقات اخیر در حوزه اثرات کلی گردشگری توجه زیادی به صنعت رویدادها نداشتهاند. بنابراین هدف اصلی این مطالعه ارائه راهکاری برای جذب بیشتر گردشگران به شهر زنجان و افزایش علاقه آنان به بازدید از آن و ارتقای رتبه آن در جذب گردشگر است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نوع تحقيقات توصيفي- تحلیلی است، همچنين اين تحقيق به شيوه پيمايشي صورت ميگيرد. جامعه آماری آن گردشگران بازدید کننده از جشنواره آش و نمایشگاههای کاسپین شهر زنجان در بازه زمانی 19 الی22 مهر ماه سال 1401 میباشد و نمونه آماری 384 نفر است که با استفاده از فرمول کوکران به روش تصادفی انتخاب شدهاند.ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه استاندارد بومی شده یویینگ و همکاران (2016) میباشد. روایی پرسشنامهها با استفاده از روایی صوری و تحلیل عاملی مورد تأیید قرار گرفته و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ کل (841/0) مورد تأیید قرار گرفت. در تحلیل دادهها از روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. تحلیلهای توصیفی از نرمافزار spss نسخه 24 و تحلیلهای استنباطی و آزمون فرضیههای پژوهش از نرمافزار لیزرل استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان میدهد که ارزش ادراک شده رویداد اثر مثبتی بر ارزش ادراک شده سفر و همچنین ارزش درک شده سفر اثر مثبتی بر وفاداری به مقصد گردشگری را دارد.
