تأثیر بازاریابی خدمات، تبلیغات و فناوری اطلاعات بر جذب مشتری با در نظر گرفتن نقش میانجی استراتژی کسبوکار (موردمطالعه: بیمه رازی در استان چهارمحال و بختیاری)
الموضوعات :زهرا دشت لعلی 1 , آیت ا... محمدی 2
1 - استادیار،گروه مدیریت، واحد دهاقان،دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان، ایران.
2 - دانشجوی کارشناسی ارشد،گروه مدیریت،واحد دهاقان، دانشگاه آزاد اسلامی،دهاقان، ایران.
الکلمات المفتاحية: تبلیغات, فناوری اطلاعات, بازاریابی خدمات, جذب مشتری, استراتژی کسب وکار,
ملخص المقالة :
امروزه، رمز موفقیت شرکتها در ایجاد، حفظ روابط سودمند و ماندگار با مشتری و ایجاد ارزش و رضایت بیشتر برای مشتری است. هدف اصلی این پژوهش، تأثیر بازاریابی خدمات، تبلیغات و فناوری اطلاعات بر جذب مشتری با در نظر گرفتن نقش میانجی کسبوکار در شرکت بیمه رازی در استان چهار محال و بختیاری است. روش تحقیق، توصیفی-پیمایشی از نظر هدف کاربردی و از نظر زمان مقطعی است. برای گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری شامل کلیه مشتریان بیمه رازی در استان چهارمحال و بختیاری میباشد، با استفاده از فرمول کوکران، حجم نمونه 384 نفر و به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده است. پایایی پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ به تایید رسید. برای تجزیه و تحلیل دادهها از مدلسازی معادلاتساختاری با استفاده از نرمافزار SPSS و lisrel استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشاندهنده آن است که در سطح اطمینان 95 درصد بازاریابی خدمات بر استراتژی کسبوکار با میزان (40/0)، بازاریابی خدمات بر جذب مشتری از طریق استراتژی کسب و کار با میزان (58/0)، تبلیغات بر استراتژی کسبوکار با میزان (56/0)، تبلیغات بر جذب مشتری از طریق استراتژی کسب و کار با میزان (48/0)، فناوری اطلاعات بر استراتژی کسبوکار با میزان (53/0) و فناوری اطلاعات بر جذب مشتری از طریق استراتژی کسب و کار با میزان (55/0) تأثیر مثبت دارد. با توجه به یافتهها میتوان گفت بازاریابی خدمات، تبلیغات و فناوری اطلاعات عواملی کارساز برای حفظ و جذب مشتری بیمه رازی استان چهارمحال و بختیاری است.
_||_