فهرس المقالات زهرا دشت لعلی


  • المقاله

    1 - پیش‌بینی انتخاب محصول توسط مشتریان مبتنی بر بازاریابی عصبی با الگوریتم هوش جمعی سالپ آشوبی
    مهندسی مدیریت نوین , العدد 1 , السنة 10 , بهار 1403
    تعیین الگوی تصمیم‌گیری مشتریان در خرید محصولات یکی از موارد مهم در بازاریابی است و هدف از مقاله، ارائۀ راهکار جدید در بازاریابی عصبی در پیش‌بینی انتخاب محصولات توسط مشتریان است. در این تحقیق سیگنال‌های مغزی از بیست‌وپنج نفر شرکت کننده با محدودۀ سنی 18 تا 38 سال در زمان أکثر
    تعیین الگوی تصمیم‌گیری مشتریان در خرید محصولات یکی از موارد مهم در بازاریابی است و هدف از مقاله، ارائۀ راهکار جدید در بازاریابی عصبی در پیش‌بینی انتخاب محصولات توسط مشتریان است. در این تحقیق سیگنال‌های مغزی از بیست‌وپنج نفر شرکت کننده با محدودۀ سنی 18 تا 38 سال در زمان مشاهده 14 محصول مختلف استفاده‌شده است که گروه اول شامل 10 مرد و 6 زن با گسترۀ سنی 18 تا 23 سال، گروه دوم شامل 8 مرد و 5 زن با گسترۀ سنی 25 تا 30 سال و گروه سوم شامل 7 مرد و 4 زن با گسترۀ سنی 31 تا 38 سال بودند. برای انتخاب ویژگی‌ در این مقاله الگوریتم جدیدی مبتنی بر هوش جمعی سالپ آشوبی ارائه‌شده است که می‌تواند با قدرت جستجوی بالا، ویژگی‌های مؤثر را مشخص نماید و برای پیش‌بینی نهایی از طبقه بندهای مختلف در قالب یادگیری چندتایی استفاده‌شده است. در مدل پیشنهادی، از روش طیف‌‌های مرتبه بالا در استخراج ویژگی‌ها از سیگنال مغزی استفاده‌شده که شامل بیش از هفتصد ویژگی است و سپس انتخاب ویژگی با الگوریتم هوش جمعی سالپ پیشنهادی تعداد ویژگی‎ها از 742 به 198 کاهش یافته است. نتایج نشان داده است که مدل پیشنهادی توانسته به‌طور میانگین در تشخیص انتخاب کاربران در همه محصولات دقت 99/75 درصد داشته باشد که نشان‌دهنده بهبود 75/3 درصدی نتایج نسبت به تحقیقات مشابه است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر گردشگری هوشمند در کشور ایران(مورد مطالعه: شهر اصفهان)
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 5 , السنة 12 , زمستان 1399
    امروزه توسعه سریع فناوری، هوشمندی را به همه سازمان‌ها و جوامع معرفی کرده است. مفهوم گردشگری هوشمند تلفیقی از فناوری اطلاعات و ارتباطات با صنعت گردشگری برای پاسخگویی به نیازها و خواسته‌های فردی گردشگران قبل، حین و بعد از سفر است که می‌تواند سطح رقابت‌پذیری مقصد(ها) را اف أکثر
    امروزه توسعه سریع فناوری، هوشمندی را به همه سازمان‌ها و جوامع معرفی کرده است. مفهوم گردشگری هوشمند تلفیقی از فناوری اطلاعات و ارتباطات با صنعت گردشگری برای پاسخگویی به نیازها و خواسته‌های فردی گردشگران قبل، حین و بعد از سفر است که می‌تواند سطح رقابت‌پذیری مقصد(ها) را افزایش دهد. هدف اصلی این مقاله، شناسایی و اولویت‌بندی عوامل موثر بر گردشگری هوشمند در کشور ایران است. روش پژوهش توصیفی-پیمایشی، از نظر هدف کاربردی، روش نمونه-گیری در دسترس و از پرسشنامه آنلاین محقق ساخته استفاده شده است. جامعه آماری ورودی گردشگران داخلی و خارجی به شهر اصفهان و حجم نمونه آماری 384 نفر در نظر گرفته شده است. داده‌های جمع‌آوری شده به کمک نرم‌افزار Spss22 و Smart Pls2.0 تجزیه و تحلیل شده اند. یافته-های پژوهش حاکی از آن است که شرایط علّی بر پدیده محوری گردشگری هوشمند، پدیده محوری گردشگری هوشمند بر بعد تعامل، بعد تعامل بر پیامدها، عوامل مداخله‌گر و عوامل زمینه ای بر بعد تعامل تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین نتایج رتبه بندی نشان می‌دهد با احتمال 95 درصد در اولویت زیر بعدهای موثر بر گردشگری هوشمند تفاوت معناداری وجود دارد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - شناسایی و اولویت‌بندی پیشایندها و پسایندها برای شناسایی کارکنان کلیدی در بانک های ایران
    منابع انسانی تحول آفرین , العدد 10 , السنة 3 , تابستان 1403
    زمینه و هدف:.کارکنان کلیدی به دلیل مهارت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند، نقش حیاتی در موفقیت سازمان ها ایفاء می کنند. هدف این پژوهش، شناسایی و اولویت‌بندی پیشایندها و پسایندهایی برای شناسایی کارکنان کلیدی در بانک های ایران می باشد. روش بررسی: این پژوهش از نظر أکثر
    زمینه و هدف:.کارکنان کلیدی به دلیل مهارت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند، نقش حیاتی در موفقیت سازمان ها ایفاء می کنند. هدف این پژوهش، شناسایی و اولویت‌بندی پیشایندها و پسایندهایی برای شناسایی کارکنان کلیدی در بانک های ایران می باشد. روش بررسی: این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و در این پژوهش کیفی، جامعه آماری 17 نفر از مدیران عالی و ارشد بانک های خصوصی و دولتی بودند که تا اشباع نظری و با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب‌شدند. برای گردآوری داده ها از مصاحبه نیمه ساختاریافته و نیز پرسشنامه دلفی فازی استفاده شد که روایی و پایایی آن تأیید شد. از نرم‌افزارAtlas ti8 برای کدگذاری ها، جهت تایید شاخص ها استفاده گردید. یافته‎ ها: یافته های حاصل نشان داد پیشایندها برای شناسایی کارکنان کلیدی در بانک های ایران شامل 14 عامل و پسایندها نیز شامل 14 عامل می باشند. نتیجه گیری: نقش کارکنان کلیدی در بانک‌ها بسیار حائز اهمیت است. با توجه به پسایندهای مهمی که بانک ها در نتیجه وجود چنین کارکنانی خواهند داشت، مدیران باید بر پیشایندها یا عوامل تاثیرگذار در شناسایی کارکنان کلیدی تمرکز داشته باشند. واژه های کلیدی: پیشایند، پسایند، کارکنان کلیدی، استعداد، بانک های ایران تفاصيل المقالة

  • المقاله

    4 - تأثیر بازاریابی خدمات، تبلیغات و فناوری اطلاعات بر جذب مشتری با در نظر گرفتن نقش میانجی استراتژی کسب‌وکار (موردمطالعه: بیمه رازی در استان چهارمحال و بختیاری)
    مدیریت عملیات , العدد 2 , السنة 2 , تابستان 1401
    امروزه، رمز موفقیت شرکت‌ها در ‌ایجاد، حفظ روابط سودمند و ماندگار با مشتری و ایجاد ارزش و رضایت بیشتر برای مشتری است. هدف اصلی این پژوهش، تأثیر بازاریابی خدمات، تبلیغات و فناوری اطلاعات بر جذب مشتری با در نظر گرفتن نقش میانجی کسب‌وکار در شرکت بیمه رازی در استان چهار محال أکثر
    امروزه، رمز موفقیت شرکت‌ها در ‌ایجاد، حفظ روابط سودمند و ماندگار با مشتری و ایجاد ارزش و رضایت بیشتر برای مشتری است. هدف اصلی این پژوهش، تأثیر بازاریابی خدمات، تبلیغات و فناوری اطلاعات بر جذب مشتری با در نظر گرفتن نقش میانجی کسب‌وکار در شرکت بیمه رازی در استان چهار محال و بختیاری است. روش تحقیق، توصیفی-پیمایشی از نظر هدف کاربردی و از نظر زمان مقطعی است. برای گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری شامل کلیه مشتریان بیمه رازی در استان چهارمحال و بختیاری می‌باشد، با استفاده از فرمول کوکران، حجم نمونه 384 نفر و به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده است. پایایی پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ به تایید رسید. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از مدلسازی معادلات‌ساختاری با استفاده از نرم‌افزار SPSS و lisrel استفاده شده است. یافته‌های پژوهش نشان‌دهنده آن است که در سطح اطمینان 95 درصد بازاریابی خدمات بر استراتژی کسب‌وکار با میزان (40/0)، بازاریابی خدمات بر جذب مشتری از طریق استراتژی کسب و کار با میزان (58/0)، تبلیغات بر استراتژی کسب‌وکار با میزان (56/0)، تبلیغات بر جذب مشتری از طریق استراتژی کسب و کار با میزان (48/0)، فناوری اطلاعات بر استراتژی کسب‌وکار با میزان (53/0) و فناوری اطلاعات بر جذب مشتری از طریق استراتژی کسب و کار با میزان (55/0) تأثیر مثبت دارد. با توجه به یافته‌ها می‌توان گفت بازاریابی خدمات، تبلیغات و فناوری اطلاعات عواملی کارساز برای حفظ و جذب مشتری بیمه رازی استان چهارمحال و بختیاری است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    5 - ارائه مدلی به منظور تعیین نقطه تعادل استراتژیهای قیمت‌گذاری و قیمت‌پذیری در بازار انحصار چندجانبه با رویکرد نظریه بازیها
    مهندسی مدیریت نوین , العدد 5 , السنة 10 , زمستان 1403

    انحصارطلبی چندجانبه یکی از ساختارهای رایج کسب‌وکار بازار است و در واقع حالت میانی بین رقابت محض و انحصار محض است. بررسی و مطالعه رفتارهای استراتژیک در بازارهای انحصاری در اقتصاد مدرن توجه بسیاری از پژوهشگران را جلب نموده است. هدف از این پژوهش استفاده از مدل نظری أکثر

    انحصارطلبی چندجانبه یکی از ساختارهای رایج کسب‌وکار بازار است و در واقع حالت میانی بین رقابت محض و انحصار محض است. بررسی و مطالعه رفتارهای استراتژیک در بازارهای انحصاری در اقتصاد مدرن توجه بسیاری از پژوهشگران را جلب نموده است. هدف از این پژوهش استفاده از مدل نظریه بازی‌ها برای تحلیل و بررسی استراتژی‌های قیمت‌پذیری و قیمت‌گذاری در بازارهای انحصاری چندجانبه استفاده خواهد کرد. به‌طوری که در آن شرکت‌ها قادر به انتخاب رفتار قیمت‌پذیری از طریق آزمون و خطا و پیروی از الگوی سوددهی قبلی خود و یا استراتژی قیمت‌گذاری از طریق تحلیل ساختار، عناصر بازار و رفتار رقبای تجاری خود هستند. در پژوهش حاضر از نظریه بازی‌ها و ترکیبی از ابزارهای تحلیلی با مفاهیم تعادل آینده‌نگر و نرم‌افزار مطلب جهت حل و تحلیل معادلات نظریه بازی‌ها برای بررسی رفتار شرکت‌ها در بازار انحصار چندجانبه استفاده شده است. پژوهش اخیر متعلق به ادبیات اقتصادی در حال گسترش است که با انحصارات رفتاری سروکار دارد و به جای در نظر گرفتن یک نقطه تعادل در فضای استراتژی به‌عنوان یک نتیجه معین از تعامل شرکت‌ها، جنبه‌های یادگیری و رفتار تطبیقی و پویایی شرکت‌ها را هم در شرایط واقعی در نظر می‌گیرد. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که مدل انحصارطلبی کورنو به مکانیسم یادگیری اساسی، عقلانیت شرکت‌ها، یادگیری اجتماعی و اندازه حافظه شرکت‌ها بستگی دارد. این مقاله نشان می‌دهد که یکی از بازار باثبات ممکن، بازار کورنو است که در آن هر شرکت می‌تواند یک قیمت‌گذار باشد. برعکس، بازاری که همه شرکت‌ها در آن فقط برمبنای یادگیری فردی قیمت‌ها پذیرند، هرگز باثبات نیست و بنابراین، طبق یافته‌ها تعادل والراسی قابل استفاده نیست.

    تفاصيل المقالة