تاثیر استراتژي هاي تحول بر اثر بخشی سازمانی با میانجیگری تعهد سازمانی شرکت آلومینیوم جنوب
الموضوعات :
مجتبی فضلی
1
,
عبدالجواد خلیلی
2
1 - رشته کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی دانشگاه غیر انتفاعی پارس مهر فارس ایران
2 - گروه مدیریت، واحد لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد، لامرد، ایران
الکلمات المفتاحية: استراتژي هاي تحول , اثر بخشی سازمانی , تعهد سازمانی , شرکت آلومینیوم جنوب.,
ملخص المقالة :
هدف از انجام این پژوهش، بررسی تاثیر استراتژي هاي تحول بر اثر بخشی سازمانی با میانجیگری تعهد سازمانی در شرکت آلومینیوم جنوب بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری، کلیه کارکنان شرکت آلومینیوم جنوب به تعداد 2400 نفر بوده که نمونه ای 331 نفری انتخاب گردید. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استراتژي هاي تحول ویزبورد(1976) و (فرمانیان آرانی، 1393) و پرسشنامه اثربخشی سازمانی پارسونز و تعهد سازمانی می یر و آلن (1997) استفاده گرديد. برای تعیین روایی پرسشنامه ها، با توجه به استاندارد بودن آن از روایی صوری استفاده گردید. برای تعیین میزان پایایی پرسشنامه ها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده و نشان دهنده اعتبار بالایی آن بود. پس از جمع آوری پرسشنامه ها، داده های پژوهش با استفاده از نرم افزار Smart Pls، مورد بررسی قرار گرفتند. اين پژوهش در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام شد. برای بررسی فرضیه های پژوهش با توجه به نرمال بودن پژوهش از آزمون پارامتریک استفاده شد. نتايج تحلیل نشان داد استراتژي هاي تحول بر اثر بخشی سازمانی با نقش میانجی تعهد سازمانی شرکت آلومینیوم جنوب تاثیر معناداری داشت.
