بررسی نقش برنامههای آموزشی و سریالهای شبکه 5 تلویزیون در آموزش مهارتهای شهروندی
الموضوعات :عبدالرضا شاهمحمدی 1 , سعیده سادات هاشمیپور 2
1 - عهدهدار مکاتبات
2 - -
الکلمات المفتاحية: برنامههای آموزشی, سریالهای تلویزیونی شبکه 5, مهارتهای شهروندی, آموزش مهارتهای شهروندی ,
ملخص المقالة :
دراین تحقیق در راستای بررسی نقش برنامه های آموزشی و سریال های شبکه 5 تلویزیون در آموزش مهارت های شهروندی، دیدگاههای اندیشمندان مختلف مطرح و بررسی شده و سپس ضمن بررسی نظرات دانشجویان رشته علوم ارتباطات تهران مرکز از دیدگاه های ارائه شده از سوی آنها، استفاده شده است. جامعه آماری شامل دانشجویان رشته علوم ارتباطات تهران مرکز است. در تحقیق حاضر، از روش نمونه گیری تمام شماری وهدفمند استفاده شده است. بدین ترتیب تعداد کل جامعه آماری به عنوان نمونه انتخاب شده است. این پژوهش از نظر هدف در زمره تحقیقات کاربردی و از نظر شیوه اجرا از نوع پیمایشی میباشد. روش گردآوری اطلاعات در این پژوهش از نوع میدانی و کتابخانهای و ابزار گردآوری اطلاعات و دادههای مورد نیاز در این پژوهش پرسشنامه میباشد که شامل 35 گویه بوده و توسط محقق تنظیم گردیده است و اعتبار آن بر اساس ضریب آلفای کرونباخ 74/0 برآورد گردیده است که بیانگر اعتبار بالای ابزار اندازهگیری است. محقق در فصل چهارم به تجزیه و تحلیل یافتههای پژوهش پرداخته است، تجزیه و تحلیل دادههای این تحقیق در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی صورت گرفته است. توصیف دادهها در دو بخش متغیرهای زمینهای و متغیرهای اصلی با استفاده از شاخصهای فراوانی مطلق، فراوانی نسبی، میانگین، انحراف معیار و واریانس در قالب جداول ارائه شده و از آزمونهای کلموگروف اسمیرنوف و t یک جامعه برای تست فرضیه ها استفاده شده است.